این کشور مسئول حمله تروریستی به راسک است؟
این کشور مسئول حمله تروریستی به راسک است؟

برنا نوشت: فداحسین مالکی، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی در مقرانتظامی راسک استان سیستان و بلوچستان، گفت: حادثه مقر انتظامی راسک نسبت به حوادث گذشته قابل تامل است. با توجه به نوع سلاحی که به کار برده شده است و نوع شعاع عملیات مشخص شده است عملیات هدایت […]

این کشور مسئول حمله تروریستی به راسک است!

برنا نوشت: فداحسین مالکی، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی در مقرانتظامی راسک استان سیستان و بلوچستان، گفت: حادثه مقر انتظامی راسک نسبت به حوادث گذشته قابل تامل است. با توجه به نوع سلاحی که به کار برده شده است و نوع شعاع عملیات مشخص شده است عملیات هدایت شده از خارج از کشور بوده است.بر همین اساس ما پاکستانی ها را دراین زمنیه مقصر می دانیم که چرا با جریاناتی که آنجا لانه کردند برخورد نمی کنند.

وی اظهار کرد: این گروهها در پاکستان لانه کرده اند و هر از چندگاهی تعدادی از جوانان این مرز و بوم را به شهادت می رسانند.در سفری که به پاکستان داشتیم و با مقامات ارشد پاکستان صحبت کردیم،آنها هم حساسیت ما را درک کردند و قرار شد که با این جریانات تروریستی و شرارتی که در منطقه ایجاد می کنند برخورد جدی داشته باشند.حتی جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را اعلام کرد که برخی از عملیات ها را با پاکستانی ها به صورت مشترک برای انهدام این گروهها انجام دهد تا از بروز حوادث تروریسیتی در مرزهای شرقی جلوگیری کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در افغانستان به لحاظ اینکه آنجا سازوکار حاکمیتی و حکومتی ندارند مشکلاتی داریم و امنیت بیشتر مرزها یکطرفه توسط ارتش جمهوری ایران و مرزیانی تامین می شود. بعد از سفر سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در زمان عمران خان به پاکستان توافقات خوبی برای تامین امنیت مرزهای شرقی توسط دولت پاکستان انجام شد و پاکستانی ها نیز تابحال کارهایی در جهت کنترل مرزهای مشترک با ما و دیوار کشی انجام داده اند اما کارهای هنوز هست که باید پاکستانی ها آن را انجام دهند والبته باید وزارت خارجه ما نیز در این زمنیه فعال شود و پیگیری های لازم را برای انجام این توافقات توسط پاکستانی ها انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: اراده مسئولان امنیتی پاکستان باید در راستای مقابله با این جریانات باشد.اگرحتی ما مرزها را ببندیم ولی اراده مسئولان نظامی ، امنیتی و دولت پاکستان جلوگیری و منهدم کردن این لانه های تروریستی در این کشور نباشد این مشکلات را خواهیم داشت.

مالکی خاطر نشان کرد: ما بر اساس هماهنگی که با دولت پاکستان داشتیم و تعهدی که آنها داشتند انتظار داریم که شاهد اینگونه حوادث درمرزهایمان نباشیم. چندی قبل خود پاکستانی ها مشابه حادثه راسک را در کشورشان داشتند و در یکی از مقرهای ارتش پاکستان چند برابر شهدای راسک کشته شدند. پاکستانی ها اگر با تروریست برخورد نکنند خودشان اولین قربانی خواهند بود.

منبع: اطلاعات انلاین