به گزارش زیرنویس، محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از بازگشت به زندگی یک محکوم به قصاص پس از ۱۲ سال در شهر لنده خبر داد و ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)،گفت: در سال ۱۳۹۲ در روستای عُروه از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده، قتلی رخ داد. […]

به گزارش زیرنویس، محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از بازگشت به زندگی یک محکوم به قصاص پس از ۱۲ سال در شهر لنده خبر داد و ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)،گفت: در سال ۱۳۹۲ در روستای عُروه از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده، قتلی رخ داد.

وی گفت: پس از دستگیری متهم و طی مراحل دادرسی، رأی به قصاص صادر شد. با ارجاع پرونده به شعبه شورای حل اختلاف شهرستان لنده جهت صلح و سازش، اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف این شهرستان شهرستان و متنفذین و ریش سفیدان موفق شدند این پرونده را پس از ۱۲ سال مختومه کنند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:خصیصه اخلاقی مردمان این دیار از خود گذشتگی و ایثار است، این اقدام به عنوان ترویج الگوی اخلاقی گذشت و مردانگی در این منطقه تا سال‌ها ماندگار خواهد بود.

در ادامه این آیین سید حسن مرتضوی معاون توسعه حل اختلاف استان در سخنانی از اقدام اولیای دم در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تقدیر کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ بار در مورد صلح و سازش در قرآن مجید اشاره شده است، صلح یاران قدر و منزلت خود را بدانند و در این زمینه تلاش کنند.

منبع خبر: رکنـا