اریک تن‌هاخ و منچستریونایتد چند ماه پر تلاطمی را گذراندند. از شکست ناامیدکننده ۳-۰ در خانه مقابل بورنموث تا رسیدن به جایگاه آخر گروهشان در لیگ قهرمانان اروپا، این دوران برای تن‌هاخ و تیمش فوق‌العاده سخت بوده است. مشکلات داخل و خارج از زمین همچنان شیاطین سرخ را به دردسر انداخته به طوری که افرادی […]

اریک تن‌هاخ و منچستریونایتد چند ماه پر تلاطمی را گذراندند. از شکست ناامیدکننده ۳-۰ در خانه مقابل بورنموث تا رسیدن به جایگاه آخر گروهشان در لیگ قهرمانان اروپا، این دوران برای تن‌هاخ و تیمش فوق‌العاده سخت بوده است. مشکلات داخل و خارج از زمین همچنان شیاطین سرخ را به دردسر انداخته به طوری که افرادی مانند جیدون سانچو و رافائل واران با مربی درگیر شدند.

تعدادی از بازیکنان منچستریونایتد باید در پنجره ژانویه به جای دیگری منتقل شوند. قبل از اینکه به بررسی این موضوع بپردازیم، مهم است که بدانیم چرا باشگاه باید بازیکن بفروشد.

همانطور که نشریه میل روز چهارشنبه گزارش داد، خروج آنها از اروپا پس از کسب رتبه چهارم در گروه A لیگ قهرمانان اروپا باعث ایجاد حفره ۲۸ میلیون پوندی در بودجه نقل و انتقالات آنها شده است. این رقم برای رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی است و یونایتد چنین بودجه‌ای را مد نظر قرار داده بود. قوانین بازی جوانمردانه مالی [FFP] هزینه‌هایی را که یونایتد می‌توانست تابستان گذشته خرج کند را محدود کرد و باعث جلوگیری از پیشنهادات برای بازیکنانی مانند هری کین و دکلان رایس به مبلغ ۱۰۰ میلیون پوند شد. بودجه تابستان آینده نیز مشروط به درآمد حاصل از بازی در اروپا است، بنابراین این خبر بسیار بدی برای تن‌هاخ یا هر کسی که تا آن زمان مسئول است، خواهد بود. اکنون فشار بیشتری برای فروش بازیکنان در ماه ژانویه وجود خواهد داشت تا تعادل بین حساب‌ها ایجاد شود.

شاید بارزترین بازیکن نامحبوب در تیم تن‌هاخ جیدون سانچو است. این وینگر از زمان اختلاف با تن‌هاخ در ماه سپتامبر، از تیم اصلی تبعید شده است. او به تنهایی در کارینگتون با دستمزد کامل تمرین می‌کند و طبق قرارداد هفته‌ای ۲۷۵۰۰۰ پوندی‌اش برای یونایتد حدود ۴ میلیون پوند هزینه دارد. اکنون، طبق گزارش‌ها در اسپانیا، سانچو به بارسلونا در یک قرارداد مبادله‌ای پیشنهاد شده که می‌تواند منجر به بازگشت رافینیا به انگلیس شود.

سانچو تنها کسی نیست که با تن‌هاخ اختلاف پیدا کرده است، رافائل واران مدافع سابق رئال مادرید نیز با مربی مشکل دارد. زمانی که او در سال ۲۰۲۱ از رئال مادرید به اولدترافورد نقل مکان کرد بسیار مورد تحسین قرار گرفت، اما دیگر بازیکن مورد علاقه تن‌هاخ نیست.

طبق گزارش نشریه اتلتیک، قرارداد اولیه واران یک قرارداد چهار ساله بود، با این حال جزئیات دقیق این قرارداد نشان می‌دهد که در واقع فقط برای سه سال مدت داشت با گزینه ۱۲ ماه اضافی. اعتقاد بر این است که یونایتد نمی‌خواهد این گزینه را فعال کند و واران می‌تواند در تابستان به عنوان بازیکن آزاد از این تیم جدا شود. اگر باشگاه بخواهد ۴۲ میلیون پوندی که دو سال پیش برای او خرج کرده بود را جبران کند، باید در پنجره ژانویه او را بفروشد.

پایان کابوس سانچو در اولدترافورد در ماه ژانویه/ دیگر چه کسی شیاطین‌سرخ را ترک خواهد کرد؟

به طور مشابه، کاسمیرو می‌تواند یکی دیگر از مواردی باشد که شیاطین سرخ در بازار نقل و انتقالات زمستانی به دنبال فروشش هستند. این بازیکن برزیلی از ابتدای فصل چندان روی فرم نبود و به دلیل آسیب همسترینگ تا پایان کریسمس از میادین دور است. او در ماه ژانویه با انتقال به عربستان سعودی مرتبط شده است. حتی اگر بماند باز هم در تابستان در مورد آینده او بحث زیادی پیش خواهد آمد.

در همین حال، دونی فان‌دی‌بیک که تحت هدایت تن‌هاخ در آژاکس خوش درخشید، با شرایط شخصی برای پیوستن به اینتراخت فرانکفورت به صورت قرضی تا پایان فصل موافقت کرد. این بازیکن ۲۶ ساله تنها یک بار در این فصل در لیگ برتر به میدان رفت که یک بازی کوتاه دو دقیقه‌ای مقابل کریستال پالاس بود، و حالا به نظر می‌رسد آینده طولانی مدت این هافبک در یونایتد مورد تردید باشد.

تعدادی از بازیکنان هستند که به دلیل انقضای قراردادهای مربوطه در تابستان، ممکن است در ماه ژانویه از باشگاه خارج شوند. بازیکنانی مانند ویکتور لیندلوف، آنتونی مارسیال، آرون وان بیساکا و هانیبال میبری قراردادشان در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد، به این معنی که باشگاه باید سریعاً در مورد آینده آنها تصمیم بگیرد. بعید است که لیندلوف، وان بیساکا و میبری در ماه ژانویه باشگاه را ترک کنند و احتمالاً قبل از پایان فصل قراردادهای جدیدی به آنها پیشنهاد می‌شود.

با این حال، طبق گزارش‌ها یونایتد قصد ندارد گزینه تمدید قرارداد آنتونی مارسیال که در پایان فصل جاری به پایان می‌رسد را فعال کند. مارسیال در سال ۲۰۱۹ با شیاطین سرخ قرارداد ۵ ساله جدیدی امضا کرد که گمان می‌رود هفته‌ای ۲۵۰ هزار پوند باشد، و شامل بندی بود که به یونایتد اجازه می‌داد اقامتش را ۱۲ ماه تمدید کند. با توجه به این واقعیت که یونایتد برای تمدید قرارداد مارسیال مردد است، این مهاجم می‌تواند در ژانویه فروخته شود، اگرچه باشگاه‌های علاقه‌مند می‌دانند که او در تابستان به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.

جالب اینجاست که دو بازیکنی که به نظر می‌رسید در پنجره تابستانی اخیر باشگاه را ترک کنند، ماندگار شدند. هری مگوایر و اسکات مک‌تامینی هر دو در تابستان در آستانه خروج بودند، اما در نهایت در باشگاه ماندند. مگوایر اخیراً جایزه بهترین بازیکن ماه لیگ برتر را دریافت کرد، در حالی که مک‌تامینی در این فصل با ۵ گل در ۱۳ بازی تاثیرگذار بوده است.

تنها بازیکن دیگر در ترکیب یونایتد که احتمالاً در ژانویه می‌تواند جدا شود، دروازه‌بان سوم تام هیتون است. جایگاه هیتون ۳۷ ساله از زمان ورود آلتای بایندیر، دروازه‌بان ترک، به شدت سقوط کرده است. بایندیر که در تابستان با ۴.۳ میلیون پوند از فنرباغچه به خدمت گرفته شد هنوز در بازیها حضور پیدا نکرده، اما گفته می‌شود در صورت نیاز به تعویض آندره اونانا جای او را خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی