محمدباقر محمدی در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۶۵۰ حادثه توسط هلال احمر امداد رسانی شده، تعداد ۴۰۲ حادثه جاده‌ای و ۱۰۶ مورد کوهستانی بوده و در این حوادث ۴۰۹ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. وی افزود: هلال احمر کرمانشاه سال گذشته در امدادرسانی حوادث کوهستانی رتبه […]

- حوادث کوهستانی سال جاری در کرمانشاه ۱۹ قربانی داشت

محمدباقر محمدی در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۶۵۰ حادثه توسط هلال احمر امداد رسانی شده، تعداد ۴۰۲ حادثه جاده‌ای و ۱۰۶ مورد کوهستانی بوده و در این حوادث ۴۰۹ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی افزود: هلال احمر کرمانشاه سال گذشته در امدادرسانی حوادث کوهستانی رتبه دهم و امسال رتبه ششم کشور را کسب کرده است، متاسفانه از نظر تعداد فوتی با ۱۹ تن در رتبه دوم کشوری هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: هلال احمر استان کرمانشاه با توجه به خطر بالای حوادث کوهستانی از نظر عملیاتی، طولانی مدت بودن عملیات، ریسک پذیری و خطرپذیری بالا برای نجاتگران بسیار دقیق عمل کرده است.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های فعال در مدیریت بحران باید در خصوص حوادث کوهستانی کمک کنند، زیرا امکانات ما به تنهایی پاسخگوی این حوادث نیست‌ و تا کنون در بحث حوادث کوهستانی از طرف دستگاه‌های مرتبط کمک رسانی لازم صورت نگرفته است.

محمدی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های کوهنوردی باید در کاهش حوادث کوهستانی کمک لازم را داشته باشند، با کمک آن‌ها آمار قربانیان این حوادث کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: توصیه ما این است که افرادی که اقدام به کوهنوردی می‌کنند ارتفاعی که توان صعود دارند را انتخاب کنند و افرادی که بیماری زمینه‌ای یا قلبی دارند به هیچ عنوان اقدام به صعود نکنند.

وی ادامه داد: تیم‌های امداد رسان با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند، بلافاصله اقدام به اعزام تیم‌های امدادرسانی انجام می‌شود و در نهایت در نظر داشته باشند که پیش از صعود حتما شرایط آب و هوایی را بررسی کنند و به حوادث کوهستانی کمک کنند، زیرا امکانات ما به تنهایی پاسخگوی این حوادث نیست‌ و تا کنون در بحث حوادث کوهستانی از طرف دستگاه‌های مرتبط کمک رسانی لازم صورت نگرفته است.

محمدی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های کوهنوردی باید در کاهش حوادث کوهستانی کمک لازم را داشته باشند و با کمک آن‌ها آمار قربانیان این حوادث کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: توصیه ما این است که افرادی که اقدام به کوهنوردی می‌کنند ارتفاعی که توان صعود دارند را انتخاب کنند و افرادی که بیماری زمینه‌ای یا قلبی دارند به هیچ عنوان اقدام به صعود نکنند.

وی ادامه داد: تیم‌های امداد رسان با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند، بلافاصله اقدام به اعزام تیم‌های امدادرسانی انجام می‌شود و در نهایت در نظر داشته باشند که پیش از صعود حتما شرایط آب و هوایی را بررسی کنند.

منبع: خبـرآنلاین