به گزارش زیرنویس، رضامراد صحرایی در دیدار با مدیرکل و کارکنان دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش، استخدام‌های امسال آموزش و پرورش را جز تاریخی‌ترین استخدام‌های کشور خواند و گفت: در هیچ دوره‌ای این حجم از استخدام را به صورت یکجا نداشتیم و به همین خاطر برای کار بزرگی که انجام دادید همواره […]

به گزارش زیرنویس، رضامراد صحرایی در دیدار با مدیرکل و کارکنان دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش، استخدام‌های امسال آموزش و پرورش را جز تاریخی‌ترین استخدام‌های کشور خواند و گفت: در هیچ دوره‌ای این حجم از استخدام را به صورت یکجا نداشتیم و به همین خاطر برای کار بزرگی که انجام دادید همواره قدردان شما هستم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای اصلاح زیرساخت‌ها نیاز به تغییرات بنیادی داریم و در حال برنامه ریزی هستیم که زمان آزمون‌های استخدامی پیش‌رو را طوری تنظیم نمائیم که زمان کافی برای انجام مراحل گزینش وجود داشته باشد.

صحرایی همچنین برگزاری آزمون اختصاصی تربیت معلم را کاری جدید و تحولی اساسی دانست و بر همین اساس گفت: بر پایه همین برنامه ریزی‌ها، تقویم اجرایی برای آزمون‌های استخدامی در حال تدوین است.

وی افزود: هدف ما این است که معلمان در چارچوب سند تحول تربیت شده باشند و این موضوع به ساز و کارهایی نیاز داشت که نقش گزینشگران در آن جدی بود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان امنیت آینده کشور را مرهون کار گزینش دانست و اثرگذاری معلم معتقد را نه تنها بر روی دانش آموز بلکه بر خانواده نیز خواند و بر همین اساس معلم را اصلی‌ترین محور تحول و معلم خوب را گرانبهاترین سرمایه کشور معرفی و ابراز امیدواری کرد که جایگاه معلم و وزارت آموزش و پرورش و پرورش باید آنگونه‌ای باشد که شهید رجایی (ره) درباره‌اش می‌فرمود «وزارت آموزش و پرورش یعنی وزارت تربیت و نگهداری معلمان.

در ابتدای این نشست صمیمی اعضای هیأت مرکزی گزینش به بیان دیدگاه‌ها و سیاست‌های هیأت مرکزی گزینش پرداختند و همچنین مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش ضمن ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله هسته‌های گزینش در آزمون‌های استخدامی سال جاری پرداخت و راهکارهای رفع مشکلات موجود را ارائه داد.

منبع: مـهر