علی جباری در گفت و گو با خبرنگار مهر و در خصوص تساوی استقلال در دربی صد و دوم و حواشی به وجود آمده در این دیدار گفت: اگر بخواهیم این دیدار را از لحاظ فنی ارزیابی کنیم همانند گذشته از کیفیت بسیار بالایی برخوردار نبود اما در این بازی چندین موقعیت به وجود آمد […]

علی جباری در گفت و گو با خبرنگار مهر و در خصوص تساوی استقلال در دربی صد و دوم و حواشی به وجود آمده در این دیدار گفت: اگر بخواهیم این دیدار را از لحاظ فنی ارزیابی کنیم همانند گذشته از کیفیت بسیار بالایی برخوردار نبود اما در این بازی چندین موقعیت به وجود آمد که باعث شد بازی تا حدودی برای علاقه مندان جذاب باشد، در نیمه اول استقلال با برنامه بازی کرد اگرچه توپ و میدان در اختیار پرسپولیس بود اما آبی ها با یک دفاع منطقی و پرس خوب اجازه ندادند قرمزپوشان بتوانند موقعیت زیادی به دست آورند. استقلال هم بیشتر به ارزیابی حریف پرداخت، اگرچه در دقایق پایانی روند دو تیم تغییر کرد و این استقلال بود که فشار زیادی روی دروازه حریف آورد اما این نیمه بدون گل به پایان رسید.

جباری در ادامه گفت: در نیمه دوم بازی کاملا در اختیار استقلال بود آنها فشار زیادی روی دروازه حریف آوردند و موقعیت های گل هم داشتند که متاسفانه یا با بدشانسی یا بی دقتی آنها را از دست دادند اما زیبایی بازی از آنجا شروع شد که پرسپولیس توانست با اشتباه یکی از مدافعان استقلال به گل برسد و بعد از آن استقلال طوفانی بازی کرد و کاملا حریف را تحت فشار قرار داده بود و توانست با یک ضربه پنالتی بازی را به تساوی کشانده تا سهم هر یک از دو تیم از این دیدار سنگین یک امتیاز باشد.

پیشکسوت باشگاه استقلال با ابراز رضایت از عملکرد جواد نکونام در این دیدار و خصوصا بعد از گلی که پرسپولیس وارد دروازه آبی پوشان کرد، گفت: نکونام نشان داد حضور در اسپانیا، کارکردن با مربیان خارجی درس خوبی به او داده است شاید هر مربی دیگری غیر از نکونام بود اگر در دقایق پایانی گل دریافت می کرد تمرکزش را از دست می داد و نمی توانست تیمش را به بازی برگرداند اما سرمربی آبی پوشان نشان داد مربی بزرگی است. او با اینکه فشار زیادی را تحمل می کرد و زمان به سرعت برای او می گذشت با تعویض هایی که انجام داد بازی را در دست گرفت و توانست به گل هم برسد. اگر چه یک پنالتی استقلال هم گرفته نشد اما در مجموع آبی پوشان ثابت کردند اگر گلی دریافت می کنند به سرعت شکل خود را پیدا کرده، تمرکزشان را از دست نمی دهند و می توانند به بازی برگردند، کاری که استقلال چندین بار در این فصل انجام داد.

جباری در خصوص استفاده از VAR برای اولین بار در فوتبال باشگاهی ایران گفت: خوشحالم این سیستم به فوتبال ما هم رسید. اگرچه به قول خداداد افشاریان کرایه ای بود اما توانست عدالت را در این بازی به وجود بیاورد، اینکه بعد از بازی پرسپولیسی ها به دنبال بهانه جویی هستند و از VAR ایراد می گیرند عجیب است اگر صحنه ای که برای آنها اتفاق افتاد و داور پنالتی می گرفت آیا باز هم از این سیستم ایراد می گرفتند؟ برایم عجیب است کسانی که در باشگاه پرسپولیس هستند و از تجربه زیادی برخوردارند چنین صحبت هایی انجام می دهند. اگر قرار باشد این گونه صحبت کنیم باید بگوییم برای استقلال هم یک پنالتی دیگر گرفته نشد که اگر آن پنالتی رخ می داد به طور حتم استقلال برنده از زمین خارج می شد.

منبع: مـهر