حوزه ورزش نیازمند حمایت مالی بیشتری است
حوزه ورزش نیازمند حمایت مالی بیشتری است

عضو فراکسیون ورزش در گفت‌‎وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی یوسفی عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی زیرنویسگفت: در مجلس یازدهم  پیگیری کردیم تا ۲۷ صدم درصد از ­محل ارزش افزوده به زیر ساخت‌های ورزشی تخصیص پیدا کند که به صورت شصت و چهل درصد بین وزارتخانه‌های ورزش و آموزش […]

- حوزه ورزش نیازمند حمایت مالی بیشتری است

عضو فراکسیون ورزش در گفت‌‎وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مجتبی یوسفی عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی زیرنویسگفت: در مجلس یازدهم  پیگیری کردیم تا ۲۷ صدم درصد از ­محل ارزش افزوده به زیر ساخت‌های ورزشی تخصیص پیدا کند که به صورت شصت و چهل درصد بین وزارتخانه‌های ورزش و آموزش و پرورش تقسیم شد. سال اول حدود هزار میلیارد تومان و امسال حدود چهار هزار میلیارد تومان به حوزه ورزش تعلق گرفت که البته در حوزه تخصیص خوب عمل نشد.

او ادامه داد: ارائه بودجه مناسب در حوزه ورزش باعث توسعه ورزش در بسیاری از روستا‌ها و شهر‌های کوچک کشور شد در حالی که برخی از این شهر‌ها فاقد یک سالن ورزشی بودند و یا پروژه‌های آن‌ها سالیان سال نیمه کاره رها شده بود.

یوسفی  درباره حمایت مجلس از تیم‌های ملی و لیگ  افزود: برخی تیم‌ها نمی‌توانند اسپانسر داشته باشند و باید به آن‌ها بودجه اختصاص پیدا کند. به عنوان مثال برخی شهر‌ها تیم‌های خوب و ورزشکاران پر ظرفیت و استعدادی دارند، اما منابع مالی لازم را در اختیار ندارند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: باید بپذیریم که ورزش نیازمند حمایت مالی بیشتری است خصوصا ورزش‌های همگانی و بومی و محلی باید در اولویت قرار گیرند.

باشگاه خبرنگاران