احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس بررسی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، هوای شهرستان اسلام‌آباد غرب ساعت ١٠ امروز با شاخص ۵٣ در وضعیت استاندارد قرار دارد. وی افزود: این شاخص در شهرستان‌های پاوه و سرپل ذهاب به ترتیب شاخص ۵٨ استاندارد و ۴٨ پاک را نشان می‌دهد که سرپل […]

- هوای «قصرشیرین» در وضعیت استاندارد قرار گرفت 

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس بررسی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، هوای شهرستان اسلام‌آباد غرب ساعت ١٠ امروز با شاخص ۵٣ در وضعیت استاندارد قرار دارد.

وی افزود: این شاخص در شهرستان‌های پاوه و سرپل ذهاب به ترتیب شاخص ۵٨ استاندارد و ۴٨ پاک را نشان می‌دهد که سرپل ذهاب برای دومین روز متوالی در شرایط هوای پاک قرار دارد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: شهرستان قصرشیرین روز گذشته با شاخص ١۴٨ و صبح امروز (یکشنبه) با شاخص ١٠٨ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و آلودگی قرار داشت اما شاخص کنونی این شهرستان بر روی عدد ٨۶ و قابل قبول است.

وی گفت: شاخص آلودگی هوا در کرمانشاه عدد ٩١ و استاندارد را نشان می‌دهد در حالی که در شهرستان کنگاور این شاخص بر روی عدد ٧٩ و استاندارد است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بارش‌های سال جاری مانع تعدد روزهای همراه با آلودگی هوا شده، عنوان کرد: اما شهرستان قصرشیرین به دلیل مجاورت و نزدیکی با کانون‌های ریزگرد و کمبود بارش‌ها عمدتا با آلودگی بیشتری همراه است.

وی تشریح کرد: در شرایطی که آلایندگی هوا وجود داشته باشد گروه‌های حساس مانند بیماران و افراد سالخورده و کودکان باید از انجام کارهای خارج از منزل بپرهیزند.

منبع: خبـرآنلاین