سازمان بازرسی کل کشور مدت‌هاست که با ارسال دو نامه جداگانه به فدراسیون فوتبال خواهان برخورد رکن قضایی فدراسیون با تخلف یکی از اعضای هیئت رئیسه شده اما با وجود گذشت بیش از یک سال از حکم قطعی، شاهد انفعال فدراسیون و به ویژه کمیته اخلاق هستیم. این فرد که تحت عنوان نماینده باشگاه‌ها وارد […]

- تخلف عضو هیئت رئیسه و انفعال فدراسیون فوتبال و کمیته‌ اخلاق

سازمان بازرسی کل کشور مدت‌هاست که با ارسال دو نامه جداگانه به فدراسیون فوتبال خواهان برخورد رکن قضایی فدراسیون با تخلف یکی از اعضای هیئت رئیسه شده اما با وجود گذشت بیش از یک سال از حکم قطعی، شاهد انفعال فدراسیون و به ویژه کمیته اخلاق هستیم.

این فرد که تحت عنوان نماینده باشگاه‌ها وارد هیئت رئیسه شده و اکنون نیز حضورش در هیئت رئیسه به واسطه اتفاقاتی که اخیراً در مورد او رخ داده با حرف و حدیث‌هایی همراه است، طبق رأی قطعی در تاریخ ۶ آذر سال ۱۴۰۱ به بازگرداندن ۴۵ میلیون تومان، ۵۵ هزار و ۶۰۰ دلار و ۳۷ هزار ۶۷۰ یورو محکوم شده است. او البته باید همین مبلغ که حدود ۵ میلیارد تومان می‌شود را به صندوق دولت واریز کند.

اکنون این پرسش به وجود می‌آید که دلیل انفعال بیش از حد فدراسیون فوتبال در این پرونده چیست؟ چرا کمیته اخلاق فدراسیون به این ماجرا ورود نکرده و طبق قانون با فردی که محکوم شده برخورد نمی‌کند؟ چرا فدراسیون و رکن قضایی آن در این ماجرا سکوت اختیار کرده‌اند؟ چه عامل یا عواملی وجود دارد که باعث شده فدراسیون فوتبال در اجرای قانون کوتاهی کند؟

سازمان بازرسی کل کشور چندی پیش دومین نامه را نیز در این باره به فدراسیون ارسال کرد و خواهان اجرای قانون شد. اینکه پاسخ این نامه‌ها داده شده یا خیر موضوعی است که مسئولان فدراسیون باید به آن پاسخ دهند. نکته مهم اما این است که فدراسیون فوتبال ملزم به رعایت قانون است و کمیته اخلاق باید به این پرونده ورود کند و جلوی تخلفات بایستد.

منبع: خبـر ورزشی