تساوی نتیجه ای بود که باید هر دو تیم بزرگ فوتبال ایران از جدال رودررو می‌گرفتند تا حداقل عدالت فوتبال در این بازی اجرا شود اما تساوی داریم تا تساوی، این دربی می‌توانست با کمک داور ویدیویی جذاب تر و دیدنی تر باشد. اصلا این دربی می‌توانست با یک تساوی پرگل تر به پایان برسد. […]

- کلوب| استقلال و شکستی که پذیرفتنی نبود

تساوی نتیجه ای بود که باید هر دو تیم بزرگ فوتبال ایران از جدال رودررو می‌گرفتند تا حداقل عدالت فوتبال در این بازی اجرا شود اما تساوی داریم تا تساوی، این دربی می‌توانست با کمک داور ویدیویی جذاب تر و دیدنی تر باشد. اصلا این دربی می‌توانست با یک تساوی پرگل تر به پایان برسد. وقتی به موقعیت‌های خطرناک هر دو تیم در ۹۰ دقیقه نگاه می‌کنیم به جز گل‌هایی که به ثمر رسیدند سهم هر یک از دو تیم تنها یکی دو موقعیت در چارچوب و خطرناک روی دروازه یکدیگر بود و بقیه توپ‌ها یا به محوطه جریمه نرسیدند یا با فاصله بسیار از دروازه هر دو تیم به آسمان کوبیده شدند.

شاید قرمزپوشان پس از گل دقیقه ۷۷ خود را دیگر فاتح دربی می‌دانستند و برای جشن سومین برد متوالی دربی خود را آماده کرده بودند اما از سویی دیگر آبی پوشان هم تاب و تحمل شکستی که اصلا برایشان قابل لمس نبود را نداشتند، چون تا قبل از دقیقه ۷۷ بازی روال طبیعی و مساوی خود را پیش گرفته بود اما گل دقیقه ۷۷ همه معادلات را برهم زد. پس از گل دقیقه ۷۷ این استقلالی‌ها بودند که خود را به آب و آتش می‌زدند تا گل خورده خود را جبران کنند، موقعیت‌های ایجاد شده در محوطه جریمه پرسپولیس گواه این را می‌داد که این بازی قرار بود برنده داشته باشد، بازنده این دربی استقلال نخواهد بود.

دو صحنه مشکوک در محوطه جریمه قرمزپوشان و اعلام تنها یک پنالتی آن هم با کمک داور ویدیویی باعث شد که بازی بالاخره به تساوی کشیده شود، تساوی یک بر یک. تساوی که شاید بتوان گفت عادلانه بود. حتی وقتی که پرسپولیسی‌ها دوست داشتند سومین دربی متوالی را ببرند و جشن بگیرند، حتی وقتی استقلالی‌ها اصلا توقع شکست و این همه اضطراب و آشفتگی و نگرانی پس از دریافت گل را نداشتند.

حالا امتیازات دربی بین دو تیم تقسیم شده و آبی پوشان با سومین تساوی متوالی خود در این فصل جایگاه خود در صدر را متزلزل تر از هر هفته و زمان دیگری احساس می‌کنند. وقتی سپاهانی‌ها با یک بازی کمتر تنها یک امتیاز کمتر از استقلال صدرنشین دارند.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی