استقلال دو فصل متوالی به دلایل متعدد از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شده و اگر فکری به حال مشکلات خودش نکند، متاسفانه به زودی این اتفاق برای سومین  نیز رخ می‌دهد و آبی‌ها در این عرصه هت تریک خواهند کرد. جدا از بحث مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس، داستان بدهی‌های خارجی هم مطرح است […]

- مهلت استقلال برای حذف نشدن از آسیا چه روزی تمام می‌شود؟

استقلال دو فصل متوالی به دلایل متعدد از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شده و اگر فکری به حال مشکلات خودش نکند، متاسفانه به زودی این اتفاق برای سومین  نیز رخ می‌دهد و آبی‌ها در این عرصه هت تریک خواهند کرد.

جدا از بحث مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس، داستان بدهی‌های خارجی هم مطرح است و اگر مطالبات طلبکاران غیر ایرانی پرداخت نشده یا از آنها به صورت کتبی مهلت گرفته نشود، متاسفانه باز هم داستان فروردین امسال تکرار خواهد شد. یکی از افراد نزدیک به فدراسیون که به بحث مجوز حرفه‌ای کاملاً اشراف دارد، در این رابطه به خبر ورزشی گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز تاریخ جدیدی برای صدور مجوز حرفه‌ای اعلام نکرده و با این تفاسیر فعلاً همان تقویم سال گذشته ملاک صدور این مجوز قرار می‌گیرد.

اگر طبق تقویم فصل قبل جلو برویم، استقلال یا هر تیم دیگری که متقاضی دریافت مجوز حرفه‌ای است باید تا روز یازدهم فروردین ماه سال ۱۴۰۳ بدهی‌های خود به مربیان و بازیکنان غیر ایرانی را تعیین تکلیف کرده باشد. یعنی یا باید پول آنها را تمام و کمال بپردازد یا اینکه از آنها به طور رسمی و کتبی مهلت گرفته باشد. به این ترتیب اگر در تاریخ باقیمانده تا آن زمان که کمتر از ۱۰۵ روز می‌شود، حکم قطعی در مورد ریکاردو ساپینتو دستیارانش و رافائل سیلوا صادر شده و آخرین مهلت استقلال برای تسویه حساب با آنها قبل از یازدهم فروردین ۱۴۰۳ باشد، استقلال هیچ چاره‌ای ندارد جز اینکه به هر طریق ممکن رضایت طلبکاران خارجی خود را جلب کند.

البته اگر روز پایانی مهلت برای پرداخت مطالبات این افراد در حکم قطعی بعد از یازدهم فروردین قید شده باشد، شانس به استقلال رو کرده و داستان حداقل برای فصل آینده لیگ قهرمانان دردسری درست نخواهد کرد. حالا باید ببینیم فیفا و دادگاه عالی ورزش چنین فرصت طلایی را به استقلال خواهند داد یا نه؟ هردو پرونده مذکور فعلا در مرحله تجدید نظر کمیته انضباطی فیفا هستند.علی خطیر مدیرعامل کنونی باشگاه استقلال بارها تاکید کرده که اجازه نخواهد داد اتفاق تلخ حذف استقلال از لیگ قهرمانان در دوره مدیریت او تکرار شود.

منبع: خبـر ورزشی