روز یکشنبه لیورپول و منچستریونایتد در آنفیلد به تساوی ۰-۰ دست یافتند، نتیجه‌ای که به نفع هیچکدام نبود. فان‌دایک از تاکتیک‌های یونایتد در این مسابقه چندان راضی نبود و دروازه‌بان شیاطین سرخ، آندره اونانا را مورد انتقاد قرار داد و اساسا آنها را به اتوبوس چیدن متهم کرد. بازیکن هلندی گفت: «تنها یک تیم برای […]

روز یکشنبه لیورپول و منچستریونایتد در آنفیلد به تساوی ۰-۰ دست یافتند، نتیجه‌ای که به نفع هیچکدام نبود. فان‌دایک از تاکتیک‌های یونایتد در این مسابقه چندان راضی نبود و دروازه‌بان شیاطین سرخ، آندره اونانا را مورد انتقاد قرار داد و اساسا آنها را به اتوبوس چیدن متهم کرد. بازیکن هلندی گفت: «تنها یک تیم برای بردن بازی تلاش می‌کرد اما متاسفانه این اتفاق نیافتاد. ما در همه زمینه‌ها برتر بودیم، آنها امیدوار بودند که به ما آسیب برسانند و با یک امتیاز شلوغ‌کاری می‌کنند.»

روی کین اصلا از اظهارات این مدافع میانی خوشش نیامد، و او را به یاد کاستی‌های لیورپول در لیگ طی ۳۰ سال گذشته انداخت. او درباره این مدافع گفت: «او خودش نیاز به یادآوری دارد. او برای باشگاهی بازی می‌کند که در حدود ۳۰ سال یک قهرمانی کسب کرده است. می‌گوید: فقط یک تیم می‌خواست برنده شود. منچستریونایتد ارزش یک امتیاز را نداشت! منچستریونایتد دوران سختی را می‌گذراند، مانند لیورپول که سال‌ها شرایط سختی داشت. این گستاخی برای او نتیجه معکوس دارد.»

کل‌کل ستاره لیورپول و اسطوره منچستریونایتد؛ این رفتار گستاخی است/ یادش رفته که لیورپول چه دوران سختی داشت؟

دنیل استوریج، کارشناس اسکای اسپورت و مدافع سابق لیورپول، سعی کرد از فان‌دایک دفاع کند و مداخله کرد: «نمی‌دانم این گستاخی بود یا نه.» کین پاسخ داد: «این گستاخی است. او گفت منچستریونایتد شلوغ‌کاری می‌کند، فقط یک تیم برای بازی آمد. گوش کن، من بارها به اینجا آمده‌ام و دیدم که لیورپول شرایط سختی داشت و با تساوی خوشحال می‌شد. اینکه در مورد آنها اینطوری بدگویی کنی، بگویی که آنها شلوغ‌کاری می‌کنند، فقط یک تیم می‌خواست برنده شود… یونایتد یکی دو فرصت داشت، یونایتد در مقابل آنها ایستادگی کرد. باید به برخی از این بازیکنان چیزهایی را یادآوری کرد. یونایتد در جایگاه بدی قرار دارد، اما سال‌های زیادی هم در مکان خوبی قرار داشت.»

بعد از اینکه استوریج دوباره تلاش کرد از فان‌دایک دفاع کند کین گفت: «برای من معنی تکبر می‌دهد. مایوس‌کننده است، اما انگار که آن‌ها تازه ظاهر شدند و منچستریونایتد را شکست دادند… با وجود شرایط باید باز هم جنگید. تیم‌های بزرگ همین کار را می‌کنند. من‌سیتی‌، منچستریونایتد و لیورپول دهه ۸۰. او باید به خاطر داشته باشد که از کجا آمده است. آیا درست می‌گویم که لیورپول در ۳۰ سال یک بار قهرمان لیگ شده است؟ او خودش نیاز به یادآوری دارد. همانطور که گفتم من فقط می‌توانم به تجربه خودم برگردم. من بارها با لیورپولی بازی کردم که با مشکل مواجه بود و مساوی می‌کرد و خوشحال می‌شد. من به اینجا آمدم، یک تساوی گرفتم و خوشحال بودم. اما نباید تیم را بکوبی.»

کل‌کل ستاره لیورپول و اسطوره منچستریونایتد؛ این رفتار گستاخی است/ یادش رفته که لیورپول چه دوران سختی داشت؟

یورگن کلوپ از ناتوانی بازیکنانش در گلزنی ناامید شد، و عدم پیروزی به آرسنال اجازه داد تا جایگاه اول را از آنها بگیرد. مربی آلمانی گفت: «از نتیجه راضی نیستم، ما باید بازی را می‌بردیم. اما چیزهای دیگر را دوست داشتم. ضد پرسینگ و فشار بازی ما خوب بود.»

اریک تن‌هاخ، سرمربی شیاطین سرخ از نمایش دفاعی تیمش هیجان‌زده شد و به بی‌بی‌سی گفت: «ما این امتیاز را گرفتیم و راضی هستیم زیرا لیورپول اینجا در آنفیلد در فرم بسیار خوبی است. ما مانع آنها در خلق موقعیت و گلزنی شدیم. هر یازده نفر در زمین خیلی خوب بودند. فوتبال همیشه با سازماندهی خوب و دفاع شروع می‌شود. اگر انتقادی داشته باشم این است که باید پاس‌های بیشتری به محوطه جریمه می‌فرستادیم تا به حریف آسیب بزنیم. این قدم بعدی است که باید برداریم و باید در سطوح عملکردمان ثبات بیشتری داشته باشیم.»

لیورپول روز چهارشنبه با میزبانی از وستهم در مرحله یک‌چهارم نهایی جام کارابائو، به میدان خواهد رفت. یونایتد روز شنبه برای بازی با چکش‌ها به ورزشگاه لندن می‌رود.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی