نادر قاضی‌پورِ ۶۵ ساله، که سابقه نمایندگی ارومیه در مجالس هشتم، نهم و دهم را در کارنامه دارد، در حالی که برای حضور در مجلس دوازدهم هم کاندیدا شده و مُهر تایید هیات اجرایی را گرفته منتظر بررسی صلاحیتش از سوی هیات های نظارت است. بخشی از گفت و گو خبرآنلاین با نادر قاضی‌پور را […]

نادر قاضی‌پورِ ۶۵ ساله، که سابقه نمایندگی ارومیه در مجالس هشتم، نهم و دهم را در کارنامه دارد، در حالی که برای حضور در مجلس دوازدهم هم کاندیدا شده و مُهر تایید هیات اجرایی را گرفته منتظر بررسی صلاحیتش از سوی هیات های نظارت است.

بخشی از گفت و گو خبرآنلاین با نادر قاضی‌پور را بخوانید :

نادر قاضی پور درباره دلیل رد صلاحیت  خود در دوره های قبل  گفت : در مجلس یازدهم در ارومیه ثبت نام کردم و آقایان رد صلاحیت کردند. در میان دوره ای هم که از تهران ثبت نام کردم آقایان دوباره رد کردند. نهایتا به شورای نگهبان رفتم و از طریق نامه نگاری گفتند شما می خواستید سیگار مالبرو بیاورید به این علت رد صلاحیت شدید. اما برای انتخابات مجلس دوازدهم هم کاندیدا شدم و مُهر تایید هیات اجرایی را گرفتم .

نماینده پیشین مجلس افزود : اگر می توانستم سیگار مالبرو را در ایران تولید کنم، افتخار بزرگی برای ایران بود که میلیاردها تومان از خروج ارز جلوگیری می کردیم و تولید داخلی، اشتغال، گردش مالی داخلی، کار کارگران، مهندسان کشاورزان رونق می گرفت. مستحضر هستید در برنامه ۵ ساله پنجم، وزارت صنعت و معدن دولت را مکلف کرده بودند که توازن تولید ایجاد کند. مصرف سیگار درآن زمان ۵۰ میلیارد نخ و تولید ۱۰ میلیارد بود. متاسفانه با هزار تاسف الان بیش از ۱۰۰ میلیارد نخ مصرف می شود به خصوص سنین افراد سیگاری پایین آمده است.

سلایق مختلف در مجلس باید همدیگر را کنترل کنند

وی افززود : انتخابات چند وجهه دارد، یک وجهه اش حفظ نظام است که از همه مهمتر است. ما باید برای حفظ مملکتمان از همه دعوت کنیم پای صندوق بیایند تا مشارکت حداکثری داشته باشیم. اعتقاد داریم که در مجلس سلایق مختلف باید حضور داشته باشند تا همدیگر را کنترل کنند و درباره یک طرح همه جناح ها اظهارنظر کنند تا یک قانون عملیاتی و شفاف و روشن تصویب شود. اگر یک جناح حاکم باشد دیگر در مجلس سر لوایح و طرح ها بحث نمی شود. در مجلس هشتم، نهم و دهم چندبار از دولت آقای احمدی نژاد و آقای روحانی خواستند قانون کار را عوض کنند، ایستادگی کردیم و نگذاشتیم این کار انجام شود.

قانون کار یادگار حضرت امام است. اینها می خواستند به نفع کارفرماها اصلاح شود ما مخالفت کردیم. ما نوکر کارگر هستیم، زنده باد کارگر. ما باید به گفته رهبر فرزانه‌مان، کارگران را حمایت کنیم؛ آنها اصیل ترین بسیجیان بی مدعای تولید هستند. اگر کارگر نباشد تولیدی در کار نیست. لذا در مجلس باید قوانین را انقدر ریز کنیم و با جناح ها، گویش ها و نگرش های مختلف بحث کنیم تا یک قانون شفاف، روشن و عامه پسند را که برای مجری هم مشکل نباشد به نفع مستضعفان، ضعفا و کارگران و کشاورزان و به خصوص کارمندان که متاسفانه حقوق کمی دریافت می کنند، شبانه روز کار می کنند هزینه ها را دلاری پرداخت می کنند و حقوق را ریال می گیرند؛ تصویب کنیم.

پزشکیان تا به امروز تک ریالی رومیز و زیر میز از بیماران نگرفته است

قاضی پور در خصوص  پزشکیان و بسیاری از اصولگراها هم رد صلاحیت شدندف اظهار کرد : آقای مسعود پزشکیان از انقلابیون آذربایجان بود و در پیروزی انقلاب در جهاد خیلی فعالیت داشت. برادرش در ارومیه شهید شد، خود وی در جبهه حضور داشت و رئیس انجمن اسلامی دانشگاه تبریز بود. بعد از فارغ التحصیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سپس وزیر بهداشت شد، بعدها نماینده و نائب رئیس اول مجلس هم شده است. برایش سخت است که به او بگویند عدم التزام به نظام داشته است. اگر نظام راقبول نداشت ثبت نام نمی کرد. پس نظام را قبول دارد و آدمی است که تا به امروز دقیقا تک ریالی روی میز و زیر میز از هیچ بیماری نگرفته با وجود اینکه فوق تخصص جراحی قلب است، پس آدم پاک دستی است.

نمره قالیباف صفر است، این را بشنود خیلی خوب است

نماینده اسبق مجلس درباره عملکرد قالیباف گفت : صفراست ؛ این را بشنود خیلی خوب می شود.

وی افزود : دخالت بیجای دولت در امور بازنشستگان که بازنشستگان را به خیابان ها کشاندند و مجلس هم هیچ کاری انجام نداد. تامین اجتماعی نهاد غیردولتی است. نباید اجازه دهند دولت دستش را در جیب ملت کند. الان نگاه کنید تلفن ثابت چه کار بکند و چه نکند باید آبونمان ثابت دهید. چرا ؟ دولت از ۲۷ راه از جیب مردم پول برداشت کرده است. مجلس باید برخورد می کرد و اجازه نمی داد این کار صورت گیرد.

ما باید صندوق های بازنشستگی را بسیار فعال کنیم تا حق و حقوق ملت بخصوص کارگران و بازنشستگان ضایع نگردد. ریختن پول تامین اجتماعی به خزانه کار درستی نیست. برای اینکه در آنجا سرمایه گذاری می کنند. پول را الان می دهند تا موقعی که بازنشسته شدند پول را برداشت کنند. برود خزانه و خزانه اولویت برداری کند و پولشان را ندهد، صندوق را ورشکست می کنند و ۴۰ میلیون نفر طرف حساب تامین اجتماعی هستند.

منبع خبر: رکنـا