منچسترسیتی برای حضور در جام جهانی باشگاه‌ها به عربستان سعودی می‌رود. برندگان سه‌گانه در حالی به تورنمنت می‌روند که در ۵ بازی از ۶ بازی اخیر خود در لیگ برتر امتیاز از دست داده و در رده چهارم جدول قرار دارند. آنها در روزهای سه‌شنبه و جمعه در جام جهانی باشگاه‌ها بازی خواهند کرد و […]

- حرف‌های غیرمنتظره گواردیولا؛ از سفر به عربستان هیجان‌زده‌ام!/ نمی‌توانستم خودم را آنجا تصور کنم

منچسترسیتی برای حضور در جام جهانی باشگاه‌ها به عربستان سعودی می‌رود. برندگان سه‌گانه در حالی به تورنمنت می‌روند که در ۵ بازی از ۶ بازی اخیر خود در لیگ برتر امتیاز از دست داده و در رده چهارم جدول قرار دارند. آنها در روزهای سه‌شنبه و جمعه در جام جهانی باشگاه‌ها بازی خواهند کرد و تا ۲۷ دسامبر (۶ دی) به مسابقات لیگ باز نمی‌گردند و تا آن زمان ممکن است فاصله قابل توجهی بین آنها و بالای جدول وجود داشته باشد.

از گواردیولا بعد از بازی روز شنبه در خانه مقابل کریستال پالاس که به تساوی ۲-۲ رسید، پرسیده شد که آیا تورنمنت عربستان سعودی در بدترین زمان ممکن برای سیتی برگزار می‌شود یا خیر، او گفت: «نه، ما دوست داریم در جام جهانی باشگاه‌ها بازی کنیم. برای رفتن به آنجا باید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوید. من بسیار خوشحال و هیجان‌زده هستم که به آنجا می‌روم و البته که برای پیروزی در آنجا تلاش می‌کنم. برنامه همین است و باید آن را پذیرفت.»

گواردیولا با توجه به شرایط لیگ تاکید کرد که سیتی باید در بازی‌ها برنده شود. قبل از مسابقه روز شنبه، آنها با چلسی ۴-۴، با لیورپول ۱-۱ و با تاتنهام ۳-۳ مساوی کردند و ۱-۰ به استون‌ویلا باختند و ۲-۱ در لوتون پیروز شدند. سیتی در بازی‌های چلسی، لیورپول، تاتنهام و پالاس، گل‌های تساوی دیرهنگام دریافت کرد و گواردیولا معتقد است که تیمش باید کنترل بیشتری در بازی‌ها داشته باشد.

سیتی در سفر به عربستان سعودی در مرحله نیمه‌نهایی روز سه‌شنبه با تیم اوراوا رد دایموندز ژاپن بازی خواهد کرد و فینال در روز جمعه برگزار می‌شود.

گواردیولا گفت: «لیگ قهرمانان قطعا مهم‌تر است. اما برای بازی در این تورنمنتی که قبلاً هرگز در آن بازی نکردیم باید به آنجا برویم. و ما قرار است به آنجا پرواز کنیم و ببینیم که محیط چگونه است و با اوراوا بهترین بازی ممکن را داشته باشیم تا شایسته رسیدن به فینال باشیم. البته که خوب است. سال‌ها پیش نمی‌توانستیم بودن در آنجا را تصور کنیم و الان در آنجا حضور داریم.»

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی