به گزارش زیرنویس، عبدالجلال ایری ، با اشاره به ضرورت عرضه واحدهای خالی مسکونی به بازار گفـت: یکی راه های اصلی برای مدیریت بازار مسکن ، افزایش عرضه است که این مهم از دو طریق افزایش ساخت و ساز و جلوگیری از احتکار مسکن محقق می‌شود. نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس […]

به گزارش زیرنویس، عبدالجلال ایری ، با اشاره به ضرورت عرضه واحدهای خالی مسکونی به بازار گفـت: یکی راه های اصلی برای مدیریت بازار مسکن ، افزایش عرضه است که این مهم از دو طریق افزایش ساخت و ساز و جلوگیری از احتکار مسکن محقق می‌شود.

نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس در ادامه با اشاره به تلاش‌‍های دولت برای ساخت مسکن و تحقق شعار تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی عنوان کرد: دولت در حال تلاش است تا برنامه های خود را برای افزایش عرضه عملیاتی کند، البته که هنوز از اهداف تعیین شده فاصله داریم و باید در برخی از رویه‌ها اصلاح‌های صورت بگیرد.

وی با اشاره به ضرورت بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان و شرکت های خارجی برای افزایش سرعت ساخت و ساز اظهار کرد: چند ماه دیگر به پایان سال ۱۴۰۲ می‌رسیم و دولت باید گزارش دهد در این مدت سکان داری چه تعداد مسکن ساخت و عرضه کرده است و البته تمامی آمارها باید فارغ از مساکن نیمه تمام مهر و اقدام ملی باشد.

این نماینده مرمد در مجلس شورای اسلاامی اظهار کرد: گام دیگری که دولت باید برای افزایش عرضه انجام دهد برخورد با محتکرینی است که واحدهای مسکونی را با هدف سوداگری به بازار عرضه نمی‌کنند. برای این امر مجلس قانونی را تحت عنوان “مالیات بر خانه های خالی” تصویب کرده که در صورت اجرایی شدن بخشی از خانه های خالی احتکار شده عرضه می‌شوند؛ اما متاسفانه به خوبی عملیاتی نشده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شوراس اسلامی اظهار کرد: بخش عمده ای از واحدهای خالی، در اختیار بانک هایی بوده که در برابر تسهیلات مسکن هم مقاومت دارند و همه جوره کمر همت بستند تا بازار مسکن را به نابودی بشکانند و وضع را از این هم بدتر کنند. در این صورت دولت و به صورت مشخص رئیس جمهور باید با جدیت با این بانک‌ها و اقدامات خودخواهانه آنها برخورد کند. /خانه ملت

منبع خبر: رکنـا