همه چیز درباره خودرو مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین ۲۰۲۴
همه چیز درباره خودرو مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین ۲۰۲۴

به گزارش زیرنویس، نسل جدید مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین ۲۰۲۴ با ۱۵ میلی‌متر ارتفاع بیشتر از زمین و سامانۀ چهارچرخ محرک و تعلیق بادی قابل تنظیم به‌صورت استاندارد به بازار عرضه خواهد شد. مرسدس بنز نسل جدید کراس استیشن E کلاس آل‌ترین را برای کسانی که خواهان خودرویی برای آفرودهای سبک مثل جاده خاکی […]

به گزارش زیرنویس، نسل جدید مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین ۲۰۲۴ با ۱۵ میلی‌متر ارتفاع بیشتر از زمین و سامانۀ چهارچرخ محرک و تعلیق بادی قابل تنظیم به‌صورت استاندارد به بازار عرضه خواهد شد. مرسدس بنز نسل جدید کراس استیشن E کلاس آل‌ترین را برای کسانی که خواهان خودرویی برای آفرودهای سبک مثل جاده خاکی هستند اما شاسی‌بلند نمی‌خواهند معرفی کرده است. با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی عرضه می‌شود که ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در ادامه به برسی بیشتراین خودرو پرداخته ایم.

طراحی مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین ۲۰۲۴

جلوپنجره با دو خط افقی و روکش نقره‌ای Iridium، هلالی گلگیر به رنگ خاکستری تیره و رینگ‌های ۱۸ اینچی، چهره این مدل را از نسخه استاندارد متمایز کرده است. البته رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی را نیز می‌توان سفارش داد.

ظرفیت محفظه بار این خودروی استیشن‌واگن برابر با ۶۱۴ لیتر اعلام شده است، که با تا کردن صندلی‌های ردیف دوم به ۱۸۳۰ لیتر افزایش می‌یابد. بد نیست بدانید که گنجایش صندوق در E کلاس سدان به ۵۴۰ لیتر می‌رسد. E کلاس آل‌ترین به صورت استاندارد به بازشوی برقی صندوق و عملکرد برقی پرده محفظه مجهز است.

ابعاد بدنه مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین ۲۰۲۴ در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴.۹۵، ۱.۹ و ۱.۴۹ متر اعلام شده، که در هر سه جهت نسبت به نسخه سدان افزایش یافته است.

مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین 2024

کابین و امکانات مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین ۲۰۲۴

در کابین E کلاس آل‌ترین ۲۰۲۴ با سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX با چیدمان مشابه نسخه سدان مواجه هستیم، که نمایشگر سرنشین را هم می‌توان به این مجموعه اضافه کرد.

برنامه رانندگی Off-Road که منحصراً برای این مدل پیش‌بینی شده، مواردی شامل قطب‌نما، مختصات طول و عرض جغرافیایی، نشانگر زاویه خودرو و فشار باد تایرها را در نمایشگر مرکزی به نمایش در می‌آورد. عملکردی به نام کاپوت شفاف هم به دوربین ۳۶۰ برای نمایش کامل محیط اطراف یاری می‌رساند.

مجموعه‌ای از سامانه‌های ایمنی و دستیار رانندگی برای مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین درنظر گرفته شده است، که از میان آن‌ها می‌توان به دستیار هوشیاری، ترمز فعال و پکیج پارک اشاره کرد. با سفارش مجموعه دستیار راننده، موارد بیشتری شامل دستیار فرمان فعال، حفظ حرکت بین خطوط، دستیار محدودیت سرعت و کروز کنترل تطبیق‌پذیر هم به خودرو اضافه خواهد شد.

مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین 2024

مشخصات فنی مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین ۲۰۲۴

مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین در تریم E۴۵۰ فورماتیک به پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر توربوشارژ مجهز شده است، که ۳۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. سیستم هیبرید-خفیف هم ۲۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن‌متر گشتاور را به این مجموعه اضافه می‌کند.

شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین ۲۰۲۴ به ترتیب ۴.۶ ثانیه و ۲۰۸ کیلومتر برساعت اعلام شده است.

سیستم تعلیق بادی ایرماتیک به کمک‌فنرهای قابل تنظیم مجهز شده است، که صرف‌نظر از میزان بار داخل خودرو، فاصله کف تا سطح زمین را ثابت نگه می‌دارد. با انتخاب حالت Comfort، ارتفاع خودرو در سرعت بالاتر از ۱۲۰ کیلومتر برساعت به میزان ۱.۵ سانتی‌متر کاهش می‌یابد.