اصولگرایان برای کسب کرسی‌های مجلس با یکدیگر دوئل می‌کنند؟
اصولگرایان برای کسب کرسی‌های مجلس با یکدیگر دوئل می‌کنند؟

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در گفت‌وگو با «اطلاعات آنلاین» درباره آرایش احتمالی سیاسی کشور در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:آرایش‌های سیاسی مبتنی برسازمان‌ های سیاسی شکل می گیرند و احزاب موثرترین نماد این سازمان ها‍ به شمارمی‌روند که بانگاهی گذار به فضای سیاسی کشور کاملا این معنی مشهود است. به گفته […]

- اصولگرایان برای کسب کرسی‌های مجلس با یکدیگر دوئل می‌کنند؟

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در گفت‌وگو با «اطلاعات آنلاین» درباره آرایش احتمالی سیاسی کشور در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:آرایش‌های سیاسی مبتنی برسازمان‌ های سیاسی شکل می گیرند و احزاب موثرترین نماد این سازمان ها‍ به شمارمی‌روند که بانگاهی گذار به فضای سیاسی کشور کاملا این معنی مشهود است.

به گفته وی در انتخابات مجلس یازدهم یک گروه سیاسی به نام جبهه پایداری در دقیقه ۹۰ با شورای ائتلاف آنهم نه از سرحب به آنان بلکه از سر بغض به اصلاح طلبان و به امید غلبه بر آنان و گرفتن ‌انتقام شکست دوره قبل ائتلاف کردند. آن ها علی‌رغم اختلافاتی که با اصولگرایان داشتند ترجیح دادند با آن ها در یک” آرایش سیاسی واحد” ظاهر شوند و فهر ست واحد انتخاباتی ارائه دهندکه درنتیجه  در رقابت با اصلاح‌طلبان پیروزعرصه رقابت شدند. 

وی افزود: اما با گذشت مدت زمانی اندک دبیرکل پایداری مسیر خود را از شورای ائتلاف جدا کرد. همین یکی دو هفته قبل هم در واکنشی که سروری عضو شورای ائتلاف در برابر اظهارات محصولی نشان داد، امکان هرگونه ائتلاف باجبهه پایداری را مردود اعلام کرد. بنابراین، ائتلاف این دو طیف جریان اصولگرایی برای انتخابات پیش رو منتفی است.

وی پیش بینی کرد که جبهه پایداری و شورای ائتلاف بلکه در یک دوئل انتخاباتی در برابر هم صف آرایی می کنند.

وی افزود: به اعتقاد من حاصل این رقابت ناکامی هر دو گروه است به این دلیل که مردم از عملکرد مجلس و دولت فعلی که هر دو منتسب به جبهه پایداری و شورای ائتلاف است راَضی نیستند و نمره قابل قبولی هم به آن نمیدهند.

عضو هیئت عالی شورای وحدت، عنوان کرد: در این میان این شورای وحدت نیروهای انقلاب است که به عنوان مجموعه‌ای کاملا بدون حاشیه و به دور از غوغا سالاری با عضویت جبهه پیشرفت، رفاه وعدالت به ریاست سیدشهاب‌الدین صدر که ۴ عضو موثر آن در هیئت عالی‌شورای وحدت حضورفعال دارند وجبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری که از قدیمی‌ترین جبهه‌های سیاسی-انتخاباتی کشوراست به دبیرکلی محمد رضا باهنر و برخی احزاب دیگر که در مجموع به بیش از ۴۰ حزب می‌رسند و تعدادی از شخصیت‌ها ی حقیقی اثرگذار با محوریت جامعه روحانیت مبارز و به ریاست حجت‌الاسلام پورمحمدی به نظرمی‌رسد در یک آرایش سیاسی واحد با فهرستی مستقل به میدان رقابت بیاید و با دیگر جریان‌ها اعم از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان پرحاشیه رقابت کند.

وی همچنین پیش بینی کرد: آنچه محتمل است در جناح اصولگرایان  با ۳ آرایش سیاسی-انتخاباتی اصلی «شورای وحدت» ،«شورای ائتلاف» و «جبهه پایداری» روبرو خواهیم بود وشاید برخی جریان‌های نوپای دیگرمثل «شانا» و «شریان» هم در رقابت‌ها انتخاباتی حضور پیدا کنند.

رئوفیان به آرایش سیاسی در جناح اصلاح‌ طلبان اشاره کرد و افزود: در میان اصلاح‌طلبان هم شاهد شکل گیری آرایش سیاسی واحدی با ائتلاف احزاب کارگزاران، اعتدال وتوسعه، ندای ایرانیان، مردم سالاری و اعتمادملی» هستیم.

به گفته وی عدم مشارکت احزاب تندرو از جناح اصلاح‌ طلب با محوریت حزب «اتحاد ملت»به دبیرکلی آذر منصوری که با وجود اختدافات درون سازمانی به عنوان رئیس غیرقانونی جبهه اصلاحات از وی یاد می کنند قابل پیش بینی است.

وی همچنین وجود فهرست‌های متعدد به دلیل حضور سلائق مختلف می تواند به مشارکت هرچه بالاتر مردم که اولویت اول شورای وحدت است درپای صندوق های رای کمک کند.

وی گفت: شورای وحدت همواره منادی وحدت بوده و هم اکنون هم طیف‌های اصولگرا در جبهه بزرگ اصولگرا یی را دعوت به وحدت می کند،اما وحدت نه به هر قیمت و نه روی شخصیت‌ها؛ بلکه وحدت برروی شاخص‌ها و در نتیجه معرفی نامزدها به مردم برای رسیدن به مجلسی کارامدو تخصصی است که تنها در این صورت می توان امیدوار بود دیگر مجلسی مانند مجلس یازدهم شکل نخواهد گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پیشرفت،رفاه وعدالت، گفت: برای مجلسی که شورای وحدت به دنبال تشکیل آن است گرایش دولت‌ها فرقی نمی‌کند. دولت ازهر جناحی که باشد تغییری درنوع نگاه و رویکرد مجلس به آن، به وجود نخواهد آمد و از انجام وظیفه نظارتی‌اش باز نمی‌ماند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به لزوم مشارکت مردم در انتخابات پیش رو عنوان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را که به اعتقادمن یک سندبالا دستی به شمارمی‌آید، راه رسیدن به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور حضور آگاهانه و مشارکت هدفمند و متعهدانه مردم در صحنه‌های گوناگون به خصوص انتخابات ریاست جمهوری ومجلس شورای اسلامی است که نقش اصلی را به عهده دارند.

 

 

منبع: اطلاعات انلاین