حجت‌الاسلام مهدی راثی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع جوانی جمعیت و فرزند آوری اظهار کرد: موضوع جوانی جمعیت و فرزند آوری یک مساله دینی، اجتماعی و فرهنگی است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. با اشاره به دغدغه مندی پیامبر و ائمه اطهار (ع) نسبت […]

حجت‌الاسلام مهدی راثی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع جوانی جمعیت و فرزند آوری اظهار کرد: موضوع جوانی جمعیت و فرزند آوری یک مساله دینی، اجتماعی و فرهنگی است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

با اشاره به دغدغه مندی پیامبر و ائمه اطهار (ع) نسبت به فرزند آوری افزود: بزرگان دین همیشه نسبت به ترویج فرهنگ ازدواج و فرزند آوری تاکید فراوان داشتند و از این رو جزو سفارشات آنها بوده است.

رئیس تبلیغات اسلامی فومن با بیان اینکه موضوع جمعیت یک مساله امنیتی است، گفت: پیری جمعیت، سالمندی و عدم رغبت افراد به فرزند آوری عواقب جبران ناپذیر فرهنگی و اجتماعی دارد.

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت فومن با اشاره به قرارگیری گیلان در چاله جمعیتی بیان کرد: گیلان در بحران جمعیتی شدیدی به سر می‌برد و اگر چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود در چند سال آینده وارد تله جمعیتی می‌شویم.

این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به قرارگیری ایران در سراشیبی جمعیت افزود: ایران از سال ۸۵ تاکنون بیش از ۱۰ میلیون کاهش جمعیت در حوزه جوانان داشته و از ۲۴ میلیون جمعیت جوان به ۱۴ میلیون رسیده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن با تاکید بر لزوم سرعت بخشی توجه به مساله جمعیت و تدبیر بر اساس نیازمندی‌ها و واقعیت‌ها جامعه اضافه کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری شیوه باغبانی راهکار اصلی مدیریت جمعیت و آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه جوانی جمعیت در بخش‌های مختلف بیان کرد: در این قرارگاه با بهره‌گیری از استعدادهای اداری و مردمی و کارگروه‌های تخصصی با یک مدیریت پیوسته و متمرکز و با بهره‌گیری از منابع غنی دینی در تربیت نسل‌ها می‌توانیم در طول سال‌ها نه تنها مساله جمعیت بلکه آسیب‌های اجتماعی دیگر را مدیریت کنیم.

حجت الاسلام راثی با تاکید بر لزوم بکارگیری همه استعدادهای مردمی و اداری متناسب با زیست بوم شهرستان افزود: در این راستا تشکیل تیم‌ها و کارگروه‌ها به دسته‌های تخصصی با همراهی دستگاه‌های اداری مربوطه شهرستان در موضوع مدیریت جمعیت و آسیب‌های اجتماعی بسیار اهمیت و ضرورت دارد.

منبع: مـهر