به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، گوگی کوگواشویلی، سرمربی تیم کشتی فرنگی روسیه، اظهار داشت: تیم کشتی فرنگی ما تمرین خود را به‌صورت فشرده دنبال می‌کند. در آغاز سال ۲۰۲۴، رقابت‌های بسیاری وجود دارد که با برنامه ریزی تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. وی افزود: ما آخرین اردوی آماده‌سازی خود را […]

- برای طلای المپیکِ شاگردانم هرکاری می‌کنم/ شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، گوگی کوگواشویلی، سرمربی تیم کشتی فرنگی روسیه، اظهار داشت: تیم کشتی فرنگی ما تمرین خود را به‌صورت فشرده دنبال می‌کند. در آغاز سال ۲۰۲۴، رقابت‌های بسیاری وجود دارد که با برنامه ریزی تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی افزود: ما آخرین اردوی آماده‌سازی خود را در سال ۲۰۲۳ برگزار می‌کنیم، اما تیم در حال حاضر وارد فصل المپیک شده است. مسابقات قهرمانی روسیه در نارو فومینسک (۱۸-۲۱ ژانویه) و مسابقات قهرمانی اروپا در بخارست رومانی (۱۲-۱۸ فوریه) را در پیش داریم، اما مهمترین مسابقاتی که برای آن آماده می‌شویم مسابقات باکو در (ماه آوریل) و به‌عنوان مسابقات تدارکاتی در اوایل ماه مارس در تورنمنت استانبول (ترکیه) حضور خواهیم داشت.

امیدوارم که تمام اعضای تیم در زاگرب با عزت مبارزه کنند

کوگواشویلی درباره این سوال که با توجه به نزدیک بودن زمان دو رقابت زاگرب و مسابقات قهرمانی روسیه چه تیمی در زاگرب بر روی تشک خواهد رفت، گفت: نزدیک به مسابقات ترکیب را رسماً اعلام می‌کنیم. می‌توانم بگویم که سران اوزان المپیکی در دو ترکیب، راهی زاگرب خواهند شد. اگر در زاگرب موفق عمل کنیم، می‌توانیم از مسابقات قهرمانی روسیه بگذریم. اما اگر ناگهان فردی در زاگرب ضعیف عمل کرد، اجازه دهید خودش انتخاب کند که کدام راه را برای بازپروری انتخاب کند. من امیدوارم که تمام اعضای تیم با عزت مبارزه کنند و هیچ‌کسی مجبور نباشد خود را بازسازی کند.

امیدوارم امسال مصدومی نداشته باشیم

وی درباره بازگشت دوباره موسی اولویف قهرمان المپیک به تشک کشتی، گفت: موسی به آرامی، اما مطمئناً پیش می‌رود. مهمترین موضوع این است که او تمرین کند، دستورات مربیان را پیگیری و به سمت هدفش برود. شرایط سختی در این وزن داریم، آرتور سرکیسیان همچنان در دوران نقاهت است و امیدواریم به زودی به میادین بازگردد. سرکیسیان مسابقات قهرمانی روسیه را از دست خواهد داد و اولویف در ماه ژانویه در یکی از مسابقات شرکت خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی روسیه درباره سرگئی سمنوف دارنده دو مدال المپیک که به دلیل مصدومیت، مسابقات جهانی را از دست داد، نیز گفت: سرگئی فقط یک رقیب دارد و آن خودش است. در پایان اردوی تمرینی، او مصدوم شد و نتوانست برای جهانی ریکاوری کند. امیدواریم امسال مصدومیتی نداشته باشد و مبارزه‌ای در خور توانایی‌اش بر روی تشک داشته باشد.

آن‌هایی که می‌گویند نیازی به المپیک نیست از ورزش دور هستند

وی درباره اینکه که پس از قطعی شدن حضور کشتی‌گیران روس در بازی‌های المپیک، فرنگی‌کاران چه واکنشی در اردوی تیم ملی داشتند، گفت: بسیاری در مورد این موضوع گمانه‌زنی می‌کنند، اما من به تیم خود می‌گویم: ما حتی یک نفر در تیم کشتی فرنگی نداریم که کشور، پرچم و سرود خود را دوست نداشته باشد. آن‌هایی که می‌گویند نیازی به المپیک نیست یا نمایندگان ورزش‌هایی هستند که اجازه ورود به عرصه بین‌المللی را ندارند یا افرادی هستند که از ورزش دور هستند. متأسفانه پرچم و سرود وجود نخواهد داشت، اما باور کنید تمام کشتی‌گیران ما را می‌شناسند و می‌دانند مدال‌هایی که کشتی‌گیران ما می‌گیرند چه خواهد بود. به خوبی می‌دانم المپیک چیست، ۴ بار در بازی‌های المپیک شرکت کرده‌ام و فقط برنز گرفتم. من برای کسب مدال طلای المپیکِ شاگردانم هر کاری می‌کنم و اگر بچه‌ها فرصتی برای رفتن و کشتی گرفتن دارند، باید از این فرصت استفاده کنند.

زمان کافی برای کسب مجوز و عملکرد خوب در پاریس وجود دارد

کوگواشویلی خاطرنشان کرد: در تمام مدتی که تیم ملی را هدایت می‌کردم، این سخت‌ترین فصل بوده است. ما دو سال مسابقات بین‌المللی نداشتیم، کشتی‌گیرانی که به مسابقات جهانی رفتند تجربه حضور در مسابقات بین‌المللی را نداشتند و یک سری ناکامی‌ها و مصدومیت‌ها هم ما را تسخیر کرده بود. برای من این بهانه نیست، اما تنها آن‌هایی که کشتی را می‌فهمند، حرف من را متوجه می‌شوند. اکنون ما شروع‌های بین‌المللی بسیاری پس از این خواهیم داشت؛ مسابقات رتبه‌بندی، مسابقات قهرمانی اروپا، مسابقات دیگر، زمان کافی برای کسب قدرت، کسب مجوز و عملکرد خوب در پاریس وجود دارد. یک ماه پس از قهرمانی جهانی برای ما، تیم به مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال رفت و ما پنج مدال طلا کسب کردیم. این نشان می‌دهد که ما از ذخیره خوبی برخوردار هستیم.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا