علاقه‌مندان به فوتبال در ایران بی‌شمارند و خیلی جدی و حرفه‌ای فوتبال را در تمام دنیا دنبال می‌کنند و به قول مورینیو فوتبال از مصاحبه قبل از بازی مربیان آغاز می‌شود و تا حاشیه‌های بعد از هر بازی ادامه پیدا می‌کند. هر وقت از مربیان بزرگی همچون آرتتا، گواردیولا یا کلوپ، از مربی نامدار و […]

فوتبال. دربی 102 - ذهن فوتبال در پنج‌شنبه فریز شده است

علاقه‌مندان به فوتبال در ایران بی‌شمارند و خیلی جدی و حرفه‌ای فوتبال را در تمام دنیا دنبال می‌کنند و به قول مورینیو فوتبال از مصاحبه قبل از بازی مربیان آغاز می‌شود و تا حاشیه‌های بعد از هر بازی ادامه پیدا می‌کند.

هر وقت از مربیان بزرگی همچون آرتتا، گواردیولا یا کلوپ، از مربی نامدار و با سابقه‌ای چون آنچلوتی تا مربی جوانی چون ناگلزمن، از آلمان تا اسپانیا و از اروپا تا آمریکای جنوبی، خلاصه در هر جغرافیای فوتبال از هر نام بزرگ و کوچکی در مورد بازی قبلی سوال می‌پرسند او با یک فرهنگ نهادینه شده می‌گوید: «بازی قبل تمام شد و به تاریخ پیوست»

تاریخ در تمام دنیا علم مهمی است چراکه رفتار گذشتگان خود را به دقت بررسی می‌کنند و از اشتباهات آنها درس می‌گیرند تا در بزنگاه‌های مشابه اشتباهات را تکرار نکنند. در واقع تاریخ فقط به درد استفاده از تجربه پیشینیان می‌خورد و بس!

اما حالا نگاه کنید به فوتبال خودمان، از چندین روز قبل از دربی تمام حوادث و مسابقات و اتفاقات تحت الشعاع این مسابقه است. بازیکنان دو تیم مراقبند که کارت نگیرند و خیلی وقت‌ها مربیان امتیاز بازی قبل دربی را فدای این مسابقه می‌کنند.

دربی هم که از هیچ حاشیه می‌سازد، چه رسد به اینکه خود دربی سرشار از حاشیه باشد. امروز استقلال و پرسپولیس در هفته سیزدهم به زمین خواهند رفت، مقابل نساجی و استقلال خوزستان اما ببینید در کنفرانس مطبوعاتی مربیان دو تیم چه سوالاتی حرف‌های رد و بدل شده است.

هاشمی نسب بابت بازی نکردن ارسلان مطهری توضیح می‌دهد و یحیی گل محمدی کمااکان به تشریح اتفاقات دربی و کمک داور ویدیویی می‌پردازد. این یکی از شادی بعد از گل نیمکت حریف می‌گوید و آن یکی خواستار انتشار حرف‌های داوران در اتاق وی‌ای‌آر است!

انگار نه انگار که زندگی ادامه دارد و فوتبال هم، انگار نه انگار که هر مسابقه ۳ امتیاز دارد و دو تیم که در مسابقه قبل ۲ امتیاز از دست داده‌اند باید خیلی جدی‌تر به امتیازات باقیمانده توجه کنند تا در انتهای فصل به خواسته خود و هوادارانشان یعنی قهرمانی برسند.

تا همین حالا ۵ روز از دربی گذشته اما ذهن همه هنوز در بعد از ظهر پنجشنبه ۲۳ آذر فریز شده است. پس چطور می‌شود از چنین فوتبالی توقع پیشرفت داشت وقتی که هنوز همه از گذشته حرف می‌زنند؟!

منبع: خبـر ورزشی