معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درخصوص موضوع ادغام رشته‌های نظری که پیش‌تر اطلاع‌رسانی کرده بود، توضیح داد.   محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره ادغام رشته‌های تحصیلی اظهار کرد: این موضوع فعلاً در مباحث کارشناسی است و نهایی نشده است.   وی افزود: قوی‌ترین سناریوی موجود ادغام رشته ریاضی […]

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درخصوص موضوع ادغام رشته‌های نظری که پیش‌تر اطلاع‌رسانی کرده بود، توضیح داد.

 

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره ادغام رشته‌های تحصیلی اظهار کرد: این موضوع فعلاً در مباحث کارشناسی است و نهایی نشده است.

 

وی افزود: قوی‌ترین سناریوی موجود ادغام رشته ریاضی و تجربی است. سناریوی دیگر نیز ارائه یک رشته تحصیلی در دوره متوسطه است که کارشناسان با آن موافق نیستند.

 

ماجرای ادغام رشته‌های دبیرستان چیست؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا ادغام رشته ریاضی و تجربی با توجه به متفاوت بودن دروس تخصصی آنها امکان‌پذیر است، گفت: اکنون اشتراکات این دو رشته بسیار زیاد است.

 

وی افزود: به عنوان مثال، در پایه دهم فقط ۴ واحد درسی اختلاف بین رشته‌های ریاضی و تجربی وجود دارد و عمده محتوای درسی آنها همپوشانی دارد. اگر نگاه نیمه تخصصی به دوره متوسطه دوم داشته باشیم، به تفکیک این دو رشته نیاز نیست.

 

کاظمی درباره علت انجام این ادغام اظهار کرد: از گذشته، با توجه به ضرورت آموزش عمومی و نگاه نیمه تخصصی به دوره متوسطه دوم، مباحث کارشناسی در این خصوص مطرح بود.

 

وی ادامه داد: جلسات کارشناسی بسیاری را برای بازطراحی ساختار آموزشی دوره متوسطه دوم داشتیم. وقتی در دانشگاه ۲ رشته ریاضی و تجربی به یک نقطه مشترک می‌رسند و امکان جذب در یک رشته واحد برای فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها وجود دارد، پس می‌توان به سمت ادغام رفت.

 

+