به گزارش خبرگزاری مه به نقل از المیادین، شرکت دریایی و بارگیری wallenius Wilhelmsen نروژ اعلام کرد که تمام سفرهای خود را در دریای سرخ تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است. بر اساس این گزارش، شرکت نروژی اعلام کرد تمام کشتی‌هایی را که قرار است از دریای سرخ عبور کنند به «دماغه امید […]

به گزارش خبرگزاری مه به نقل از المیادین، شرکت دریایی و بارگیری wallenius Wilhelmsen نروژ اعلام کرد که تمام سفرهای خود را در دریای سرخ تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است.

بر اساس این گزارش، شرکت نروژی اعلام کرد تمام کشتی‌هایی را که قرار است از دریای سرخ عبور کنند به «دماغه امید نیک» در جنوب آفریقا هدایت می‌کند.

این شرکت حدود ۱۲۵ کشتی را اداره می‌کند که به طور تجاری به ۶ قاره خدمات رسانی می‌کنند، علاوه بر این دارای یک شبکه توزیع داخلی جهانی و ۸ ایستگاه دریایی است.

تا کنون چندین شرکت کشتیرانی بین المللی از جمله شرکت اورگرین تایوان، مرسک دانمارک، CMA فرانسه، هاپاگ-لوید آلمان، بریتیش پترولیوم انگلیس توقف فعالیت خود را در دریای سرخ تا اطلاع ثانوی اعلام کردند.

این خبر در حالی است که نشریه آمریکایی بلومبرگ هم گزارش داد که در پی تهدیدات یمنی‌ها، ۴۶ کشتی به جای انتخاب دریای سرخ برای رسیدن به مقصد (رژیم صهیونیستی)، مسیر خود را به سمت جنوب آفریقا تغییر دادند و ۷۸ کشتی دیگر نیز منتظر رسیدن دستورات لازم هستند.

خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد که نفتکش‌های شرکت کشتیرانی بلژیکی Euronav اعلام کردند به دنبال حملات یمنی‌ها به چند کشتی در دریای سرخ، تا اطلاع ثانوی از عبور از این منطقه اجتناب خواهند کرد.

در مقابل، سخنگوی جنبش انصار الله یمن تأکید کرد که هدف عملیات دریایی یمن، حمایت از مردم فلسطین در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و تلاش برای لغو محاصره غزه است نه قدرت‌نمایی یا ایجاد چالش برای هیچ طرفی.

محمد عبدالسلام در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ادامه داد: هر کسی که به دنبال گسترش درگیری است باید عواقب اقدامات خود را تحمل کند. هدف ائتلافی که آمریکا تشکیل داده، محافظت از اسرائیل و نظامی کردن دریای سرخ بدون هیچ توجیهی است و یمن را از ادامه عملیات مشروع خود در حمایت از غزه باز نخواهد داشت.

وی افزود: آنگونه که آمریکا به خود اجازه می‌دهد تا با تشکیل ائتلاف یا از هر راه دیگری از اسرائیل حمایت کند، ملت‌های منطقه نیز برای حمایت از مردم فلسطین حق مشروع و قانونی دارند.

منبع: مـهر