زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه سراسر نوار غزه همچنان ده‌ها شهید و زخمی برجای می‌گذارد نیروهای مقاومت فلسطین به شدت با عناصر اشغالگر در محورهای جنوبی و شمال این باریکه وارد نبرد شدند. شمار شهیدان حمله رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۹۶۶۷ افزایش پیدا کرد اشرف القدره سخنگوی […]

زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه سراسر نوار غزه همچنان ده‌ها شهید و زخمی برجای می‌گذارد نیروهای مقاومت فلسطین به شدت با عناصر اشغالگر در محورهای جنوبی و شمال این باریکه وارد نبرد شدند.

شمار شهیدان حمله رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۹۶۶۷ افزایش پیدا کرد

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه در سخنانی جدیدترین آمار شهیدان و زخمی‌های حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به غزه را اعلام کرد.

القدره تاکید کرد که در نتیجه جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر تاکنون ۱۹۶۶۷ فلسطینی به شهادت رسیده و ۵۲۵۸۶ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: در ساعت‌های گذشته ۲۱۴ شهید و ۳۰۰ زخمی به بیمارستان‌های غزه منتقل شده‌اند و هم‌چنان شمار زیادی از قربانیان زیر آوارها یا در مسیر انتقال به بیمارستان‌ها هستند.

القدره ادامه داد: نظامیان اشغالگر اسراییلی در ساعت‌های گذشته ۱۷ جنایت را در منطقه‌های مختلف نوار غزه مرتکب شدند. از بین بردن تاسیسات بهداشتی و پزشکی در شمال غزه با هدف آواره‌سازی ۸۰۰ هزار نفر و محروم‌نمودن هزاران زخمی و بیمار مزمن از مراقبت پزشکی صورت می‌گیرد.

وی گفت: حمله‌های اسراییل به بخش‌های پزشکی و بهداشتی غزه شهادت ۳۱۰ نفر از کادر پزشکی و تخریب ۱۰۲ خودرو امدادی و خروج آن‌ها از روند خدمت‌رسانی را در پی داشته است.

شرکت نروژی فعالیت خود در دریای سرخ را متوقف کرد

شرکت دریایی و بارگیری wallenius Wilhelmsen نروژ اعلام کرد که تمام سفرهای خود را در دریای سرخ تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است.

بر اساس این گزارش، شرکت نروژی اعلام کرد تمام کشتی‌هایی را که قرار است از دریای سرخ عبور کنند به «دماغه امید نیک» در جنوب آفریقا هدایت می‌کند.

این شرکت حدود ۱۲۵ کشتی را اداره می‌کند که به طور تجاری به ۶ قاره خدمات رسانی می‌کنند، علاوه بر این دارای یک شبکه توزیع داخلی جهانی و ۸ ایستگاه دریایی است.

آژیر خطر حمله پهپادی در الجلیل به صدا درآمد

منابع صهیونیست از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

این منابع بیان کردند که علت به صدا درآمدن آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی حمله پهپادی از جنوب لبنان است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که به ساکنان شهرک‌های صهیونیست نشین دستور داده شده است که به پناهگاه رفته و در آن بمانند.

مخالفت آمریکایی‌ها با سیاست بایدن در قبال غزه

نظرسنجی روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نشان می‌دهد که ۵۷ درصد مردم این کشور با سیاست جو بایدن و دولت او در قبال جنگ غزه موافق نیستند.

بر اساس این نظرسنجی، آمریکایی‌های کم سن و سال‌تر و نسل جدید این کشور انتقادات شدیدتری از رویکرد و رفتار اسرائیل و واکنش دولت بایدن در قبال جنگ غزه دارند.

تل‌آویو موشکباران شد

رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در تل آویو و ریشون لتسیون به دنبال حمله موشکی مقاومت فلسطین خبر دادند.

گردانهای قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در واکنش به ارتکاب جنایات علیه مردم غزه، تل آویو را موشکباران کرده است.

صدای آژیر خطر در اللد و فرودگاه آن و نیز الرمله شنیده می شود.

رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیبی خبر دادند که تل آویو را لرزانده است.

نتایج یک نظرسنجی: اکثر صهیونیست‌ها به کابینه حاکم اعتماد ندارند

نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط پژوهشکده دموکراسی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که ۶۹ درصد از شهرک نشینان صهیونیست برگزاری انتخابات جدید به محض توقف جنگ در نوار غزه را تأیید می‌کنند که این مساله بیانگر از دست رفتن اعتماد آنها به کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۶۴ درصد از شرکت کنندگان در آن معتقدند که رژیم صهیونیستی طرح خاصی برای مرحله بعد از آتش بس ندارد.

بیش از ۶۴ درصد از این صهیونیست‌ها تاکید کردند که تل آویو نمی‌تواند اسرای صهیونیست را از دست حماس آزاد کند.

روزنامه «تایمز آف اسرائیل» پیشتر گزارش داده بود که نظرسنجی به عمل آمده توسط دانشگاه عبری حاکی از آن است که بیش از نیمی از اسرائیلی‌ها مخالف اشغال نوار غزه و الحاق آن به اراضی تحت سیطره رژیم صهیونیستی هستند.

نشریه آمریکایی «نشنال ریویو» با استناد به نظرسنجی دانشگاه هاروارد نوشت: علی رغم حمایت جامعه آماری آمریکایی در سنین بالاتر از اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین، بیش از ۵۱ درصد از جوانان آمریکایی ۱۸ تا ۲۴ ساله که بیش از نیمی از جوانان ایالات متحده را تشکیل می‌دهند، خواهان شکست اسراییل در برابر جناح‌های مقاومت فلسطین هستند.

در این گزارش آمده است که ۳۱ درصد افراد بین ۲۴ تا ۳۵ سال، ۲۴ درصد افراد بین ۳۵ تا ۴۴ سال، ۱۵ درصد افراد بین ۴۵ تا ۵۴ سال و ۱۳ درصد افراد بین سنین ۵۵ تا ۶۴ سال از ایده نابودی اسراییل حمایت می‌کنند.

نتایج یک نظرسنجی: اکثر صهیونیست‌ها به کابینه حاکم اعتماد ندارند

بیمارستان العوده به پادگان نظامی تبدیل شد

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که نظامیان اشغالگر صهیونیست بیمارستان العوده را به پادگان نظامی تبدیل کرده است.

این وزارتخانه افزود که صهیونیست‌ها ۲۴۰ نفر از جمله ۸۰ نفر از کادر پزشکی، ۴۰ بیمار و ۱۲۰ آواره را در داخل این بیمارستان بدون آب و غذا و دارو محبوس کردند.

صهیونیست‌ها همچنین ۶ نفر از پرسنل بیمارستان العوده از جمله دکتر احمد مهنا مدیر این بیمارستان را هم بازداشت کردند.

لیبرمن در انتقاد از عملکرد نتانیاهو: ۷۴ روز است که درگیر هستیم / جبهه شمالی متشنج و خطر یمن پابرجاست

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند: آویگدور لیبرمن رییس حزب «اسراییل بیتنا» سخنان تندی را علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل مطرح کرده است.

لیبرمن در این اظهاراتش در جریان مصاحبه با رادیو رژیم صهیونیستی تاکید کرده که جنگ وسیله‌ای برای باقی ماندن نتانیاهو در قدرت است.

وی در ادامه افزود: ادامه یافتن جنگ کنونی در راستای منافع سیاسی نتانیاهو است.

لیبرمن تصریح کرد: کابینه امنیتی ما آشفته و سردرگم است و نمی‌تواند بفهمد که چه چیزی در حال رخ دادن بوده و به کجا ختم می‌شود.

وی اضافه کرد: ما در جنگ گذشته خود ۱۹ روز درگیر بودیم اما اینک ۷۴ روز است که درگیر هستیم. جبهه شمالی نیز متشنج است و نمی‌توانیم نسبت به انصارالله یمن نیز بی تفاوت باشیم.

۷۴ روز است که درگیر هستیم/ جبهه شمالی متشنج و خطر یمن پابرجاست

شهادت ۳۰۰ فلسطینی در بمباران مراکز اسکان آن روا

دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل آن روا در گزارشی اعلام کرد ۲۹۷ آواره فلسطینی که در مراکز وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی آن روا اسکان داده شده بودند، در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

اوچا در این گزارش آورده است ۱۰۳۲ نفر دیگر از آوارگانی که در این مراکز اسکان داده شده بودند، نیز زخمی شدند.

این گزارش می‌افزاید از مجموع مدارس بمباران شده ۷۰ مدرسه متعلق به سازمان ملل بوده که ۵۶ مورد آن محل اسکان آوارگان و افراد بی‌سرپناه بوده است.

آن روا افزود که در مجموع ۱.۹ میلیون نفر از ساکنان نوار غزه یعنی بیش از ۸۵ درصد از ساکنان این منطقه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی آواره و بی‌سرپناه شدند که از این تعداد، ۱.۴ میلیون نفر در مراکز وابسته به آن روا اسکان داده شدند.

تاکنون بیش از ۸ هزار کودک در غزه به شهادت رسیده است

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تعداد کودکان فلسطینی که تاکنون در این باریکه به دست ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند به هشت هزار تن رسیده است.

در ادامه بیانیه صادره از سوی این نهاد دولتی آمده است: دست کم شش هزار و ۲۰۰ زن در جریان این حملات در نوار غزه به شهادت رسیده است.

در این بیانیه تاکید شده است: ۳۰۰ تن از نیروهای پزشکی و کادر درمان و همچنین ۹۷ تن از خبرنگاران در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

خبرنگار المیادین در نوار غزه نیز اعلام کرد: سرنوشت تعدادی از زخمی‌ها در بیمارستان العوده بعد از حمله نظامیان اشغالگر به این بیمارستان و بازداشت نیروهای پزشکی نامعلوم است.

وی در ادامه افزود: در جریان تنها یکی از بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه منازل مسکونی در رفح دست کم ۳۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

تاکنون بیش از ۸ هزار کودک در غزه به شهادت رسیده است

ساکنان نوار غزه برای رفع گرسنگی مواد فاسد مصرف می‌کنند

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه امروز اعلام کرد: ۹۸ درصد از ساکنان نوار غزه از سو تغذیه و نبود مواد غذایی در این باریکه رنج می‌برند.

در گزارش این نهاد بین المللی آمده است: ۷۱ درصد از ساکنان نوار غزه به شدت با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند. ۶۴ درصد از آنها سبزی، میوه و خوراکی‌های نپخته و نرسیده و همچنین مواد فاسد مصرف می‌کنند تا بتوانند گرسنگی خود را رفع کنند.

در این گزارش تاکید شده است: هر فرد در نوار غزه در طول روز برای آشامیدن، نظافت و حمام تنها یک و نیم لیتر آب در اختیار دارد.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز گذشته اعلام کرد که در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون ۱۹۴۵۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ۵۲۲۸۶ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

القدره تاکید کرد: اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه‌های مختلف نوار غزه ۱۶ جنایت و نسل‌کشی جمعی را در حق ساکنان این باریکه مرتکب شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه ادامه داد: ما به شدت نیاز داریم که پنج هزار تن از زخمی‌ها به بیرون از نوار غزه منتقل شوند. به دلیل شیوع بیماری‌ها و نبود مراقبت بهداشتی و پزشکی، اوضاع بهداشتی و انسانی در مرکزهای نگهداری آوارگان فاجعه‌بار است.

وی با اشاره به نیاز مبرم غزه به دارو و سوخت افزود: ما از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که دارو و سوخت نوار غزه را برای راه‌اندازی بیمارستان‌ها تامین کنند.

ساکنان نوار غزه برای رفع گرسنگی مواد فاسد مصرف می‌کنند

هشدار آفریقای جنوبی به اتباعش درباره جنگیدن در صف صهیونیست‌ها

دولت آفریقای جنوبی هشدار داد که شهروندان این کشور که در صف ارتش اسرائیل در غزه می‌جنگند، ممکن است با پیگرد قانونی و سلب تابعیت مواجه شوند. این در حالی است که رئیس جمهور این کشور جنگ در غزه را «نسل کشی» توصیف کرد.

وزارت خارجه آفریقای جنوبی اعلام کرد که از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر پیوستن برخی از شهروندان این کشور به ارتش اسرائیل برای جنگیدن در غزه یا تصمیم برای انجام این کار، عمیقاً نگران است.

این وزارتخانه تاکید کرد: چنین اقداماتی می‌تواند به نقض قوانین بین‌المللی و ارتکاب جنایات بین‌المللی بیشتر کمک کند و کسانی که چنین تصمیمی داشته باشند را در آفریقای جنوبی در معرض پیگرد قانونی قرار دهد.

هر چند شمار شهروندان آفریقای جنوبی که ممکن است به استخدام ارتش اسرائیل درآمده باشند، مشخص نیست اما دولت این کشور قبلاً اعلام کرده بود که سرویس امنیتی آنها را تحت پیگرد قرار می‌دهد.

گفتنی است که آفریقای جنوبی ماه گذشته درخواستی را برای بررسی جنایات جنگی اسرائیل به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه کرد. این کشور به صورت همزمان دیپلمات‌های خود را از اراضی اشغالی فراخواند تا در روابط خود با تل آویو با توجه به افزایش تعداد تلفات غیرنظامی در نتیجه بمباران مداوم نوار غزه بازنگری کند.

ده‌ها شهید در سلسله حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی با انجام سلسله حملاتی منطقه‌های مختلف نوار غزه را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی منازل مسکونی در مرکز خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را دربرگرفت.

تعداد زیادی شهید فلسطینی در جریان بمباران منازل مسکونی در اردوگاه بشیت واقع در مرکز رفح در جنوب نوار غزه برجای ماند.

بمباران منازل ساکنان غزه و برجای ماندن ده‌ها شهید

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که تنها یک مورد از حملات هوایی اشغالگران صهیونیست علیه منازل مسکونی فلسطینی‌ها در رفح ۲۵ شهید برجای گذاشته است.

منزل خانواده آل شاهین واقع در اطراف میدان العوده در اردوگاه البریج نیز بمباران شد و نیروهای امدادرسان تلاش می‌کنند خود را به محل این حمله برسانند.

نبرد سخت نیروهای فلسطینی با اشغالگران در محورهای مختلف

در حالی که حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه سراسر غزه همچنان ادامه دارد نیروهای مقاومت فلسطین از پای ننشسته و با نظامیان اشغالگر در محورهای مختلف این باریکه درگیر شدند.

شبکه المیادین گزارش داد که درگیری‌هایی میان دو طرف در مناطق شمالی و شرقی شهر خان یونس در جنوب نوار غزه در جریان است.

شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت و اشغالگران صهیونیست در منطقه تل الزعتر واقع در جبالیا در شمال نوار غزه در جریان است.

بمباران منازل ساکنان غزه و برجای ماندن ده‌ها شهید

در همین خصوص رسانه‌های عبری زبان به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کردند که ۲ تن از عناصر صهیونیست در شمال نوار غزه به هلاکت رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، یکی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده با درجه سروانی و دیگری با درجه گروهبان یکم در درگیری‌های زمینی با نیروهای فلسطینی به هلاکت رسیده‌اند.

حمله با گاز اشک آور به کرانه باختری / منفجر کردن خانه اسیر فلسطینی

از سوی دیگر نظامیان اشغالگر طی ساعت‌های گذشته به صورت وحشیانه به منطقه‌های مختلف کرانه باختری یورش بردند. این عناصر صهیونیست در جریان حمله به منطقه عقربا واقع در جنوب نابلس از گاز اشک آور علیه شهروندان فلسطینی استفاده کردند.

روستای زعتره واقع در شرق شهر بیت لحم نیز شاهد حمله این نظامیان صهیونیست بود. در جریان حمله اشغالگران صهیونیست به عقربا و استفاده از گاز اشک آور در این منطقه تعدادی از فلسطینی‌های ساکن عقربا مصدوم شدند.

این نظامیان صهیونیست همچنین منزل خانواده اسامه بنی فضل اسیر فلسطینی و عامل عملیات حواره را در منطقه عقربا منفجر کردند. نظامیان صهیونیست بعد از حمله به اردوگاه الفوار واقع در جنوب الخلیل وعد جمال البدوی اسیر فلسطینی آزاد شده را بازداشت کردند.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و اشغالگران صهیونیست در منطقه‌های بنی نعیم و صوریف واقع در شرق و شمال شهر الخلیل به وقوع پیوسته است.

بمباران منازل ساکنان غزه و برجای ماندن ده‌ها شهید

مقاومت تنها گزینه فلسطین است / سازش و مذاکره ویرانگر است

از سوی دیگر جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد: مقاومت بهترین گزینه‌ای است که امتحان خود را پس داده و می‌تواند اشغالگران را مجبور به پذیرش حقوق ملی فلسطینی‌ها کند.

این جبهه تاکید کرد: گزینه سازش یک گزینه ویرانگر و بی فایده و شکست خورده است که باعث شد طی بیش از ۳۰ سال گذشته آرمان فلسطین وارد یک تونل تاریک شود.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین اضافه کرد: عملکرد جریان‌های فلسطینی از جمله توافق اسلو و مذاکرات بی فایده باید بررسی و بازنگری شود. از گروه‌های فعال فلسطینی می‌خواهیم برای نبرد با دشمن صهیونیستی متحد شوند.

در حال تکمیل

منبع: مـهر