رییس اتحادیه قنادان، شیرینی فروشان و کافه قنادی تهران با بیان اینکه قیمت شیرینی بر اساس کیفیت و رتبه‌بندی توسط قنادی‌ها تعیین می‌شود، افزود: شیرینی فروشی‌های درجه یک و دو و سه بر اساس مواد اولیه مورد استفاده و عرضه و تقاضا قیمت‌ها را تعیین می‌کنند، اما مردم می‌توانند هرگونه گران فروشی شب یلدا را […]

رییس اتحادیه قنادان، شیرینی فروشان و کافه قنادی تهران با بیان اینکه قیمت شیرینی بر اساس کیفیت و رتبه‌بندی توسط قنادی‌ها تعیین می‌شود، افزود: شیرینی فروشی‌های درجه یک و دو و سه بر اساس مواد اولیه مورد استفاده و عرضه و تقاضا قیمت‌ها را تعیین می‌کنند، اما مردم می‌توانند هرگونه گران فروشی شب یلدا را به شماره‌های شماره تلفن ۶۶۹۴۴۴۱۱ و ۶۶۹۴۴۴۹۹ اتحادیه و البته ۱۲۴ وزارت صمت گزارش کنند.

وی ادامه داد: بحث نظارت برعهده واحدهای نظارتی و سازمان صمت استان تهران است، اما طبق روال همیشه در ایام خاص نظارت‌های بازرسان اتحادیه قنادان نیز در بحث کیفیت و عملکرد تشدید می‌شود.

به گفته بهرمند، در مجموع بیش از ۳۵ هزار واحد قنادی و شیرینی فروشی دارای پروانه در سراسر کشور فعال‌اند که از این تعداد حدود ۲ هزار واحد پروانه‌دار در تهران فعالیت دارند.

وی با اشاره به برخی اقدامات غیرقانونی از سوی نانوایی‌ها، تصریح کرد: اخیراً مواردی مبنی بر تولید شیرینی از سوی نانوایی‌ها با استفاده از آرد یارانه‌ای مشاهده شده که اقدامی کاملاً غیرقانونی است اما به نظر می‌رسد نانواها تافته جدا بافته بوده و کسی با آنها کاری ندارد.

رییس اتحادیه قنادان، شیرینی فروشان و کافه قنادی تهران افزود: بر این اساس با توجه به اینکه اتحادیه ارتباطی با نانواها ندارد، به مردم توصیه می‌کنیم که شیرینی شب یلدا خود را از قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌هایی که پروانه فعالیت دارند، خریداری کنند چراکه بر این واحدها نظارت مستمر وجود دارد.

در جدول زیر میانگین قیمت شیرینی طبق بازدیدهای میدانی آمده است.

شیرینی قیمت
تر و خامه‌ای ۱۴۰ تا ۱۸۵ هزار تومان
دانمارکی، زبان و پاپیونی ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تومان
کیک یزدی ۸۰ تا ۱۱۰ هزار تومان
کیک یلدایی ۱۵۰ تا ۲۱۰ هزار تومان

مهر

+