به گزارش خبرنگار مهر، «جواد اوجی» وزیر نفت در حاشیه جلسه هیأت دولت امروز چهارشنبه (۲۹ آذر ۱۴۰۲) در جمع خبرنگاران با اشاره به حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت، اظهار کرد: در خصوص حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور باید بگویم که با صبوری و همکاری مردم و پای کارآمدن صداوسیما، در همان ساعات اولیه […]

به گزارش خبرنگار مهر، «جواد اوجی» وزیر نفت در حاشیه جلسه هیأت دولت امروز چهارشنبه (۲۹ آذر ۱۴۰۲) در جمع خبرنگاران با اشاره به حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت، اظهار کرد: در خصوص حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور باید بگویم که با صبوری و همکاری مردم و پای کارآمدن صداوسیما، در همان ساعات اولیه این توطئه را خنثی کردیم.

وی افزود: الحمدالله به سرعت عملیات سوخت‌رسانی در جایگاه‌های پمپ بنزین به صورت دستی برقرار کردیم و از بعد از ظهر همان روز حمله نیز با بالاآوردن سامانه کارت سوخت توسط همکاران، خوشبختانه ۸۸ درصد جایگاه‌ها با کمک کارت سوخت، فعال شدند.

اوجی گفت: این یک کار جهادی بود که در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه رسید چون دشمنان برنامه‌ریزی کرده بودند و تصور می‌کردند که با این حمله مردم را عصبانی کرده و به چالش بکشانند اما با حول قوه الهی و با تدبیر و کار جهادی صورت گرفته و با همکاری همکارانم در مجموعه صنعت نفت، این توطئه خنثی شد.

وزیر نفت افزود: دشمنان اسم عملیات خود را گنجشک گذاشته بودند اما خبر ندارند اینجا ایران است و و پر عقاب در سال ۵۷ ریخت، حال چه رسد به گنجشک.

نفت وزیر نفت در ادامه در خصوص کارت‌های سوخت گفت: کارشناسان در حال بحث و بررسی و مطالعه برای انتقال کارت سوخت به کارت ملی یا کارت بانکی هستند. اوجی در پاسخ به سوالی درباره قیمت بنزین در سال ۱۴۰۳ گفت: چون هنوز برنامه هفتم نهایی نشده است، اجازه بدهید که اتفاق بیفتد و پس از آن، اظهار نظر خواهیم کرد.

منبع: مـهر