وزارت دادگستری ایالات‌متحده (DOJ) می‌گوید FBI ابزاری برای رمزگشایی ایجاد کرده که به این سازمان کمک می‌کند اطلاعات بیش‌از ۵۰۰ قربانی باج‌افزار را بازگردانی کند. DOJ همچنین چندین وب‌سایت را که گروه‌ هکری ALPHV/Blackcat آن‌ها را اداره می‌کرد توقیف کرد. بیشتر بخوانید: طبق گزارش Bleeping Computer، گروه ALPHV/Blackcat ادعا می‌کند بار دیگر کنترل وب‌سایتش را […]

وزارت دادگستری ایالات‌متحده (DOJ) می‌گوید FBI ابزاری برای رمزگشایی ایجاد کرده که به این سازمان کمک می‌کند اطلاعات بیش‌از ۵۰۰ قربانی باج‌افزار را بازگردانی کند. DOJ همچنین چندین وب‌سایت را که گروه‌ هکری ALPHV/Blackcat آن‌ها را اداره می‌کرد توقیف کرد.

بیشتر بخوانید:

طبق گزارش Bleeping Computer، گروه ALPHV/Blackcat ادعا می‌کند بار دیگر کنترل وب‌سایتش را به‌دست گرفته و FBI فقط کلیدهای رمزگشایی ۴۰۰ شرکت را دراختیار دارد و بیش‌از ۳۰۰۰ قربانی دیگر باقی مانده‌اند که داده‌های آن‌ها رمزگذاری شده است. این گروه هکری همچنین اعلام کرد از این‌ به‌بعد جلوی باج‌افزارش را برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی ازجمله بیمارستان‌ها و نیروگاه‌های هسته‌ای نخواهد گرفت.

هکرها به دولت آمریکا رودست زدند

براساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا، گروه ALPHV/Blackcat در ۱۸ ماه گذشته با باج‌افزار جدیدش در سرتاسر جهان صدها میلیون دلار از قربانیان اخاذی کرده است. این گروه هکری مسئولیت ایجاد و به‌روزرسانی باج‌افزار را برعهده دارد و پس‌از شناسایی شرکت‌های وابسته‌ به اهدافش، حملات خود را آغاز می‌کند.

گروه هکری ALPHV/Blackcat در تابستان نیز مدعی هک ردیت شد و ۴٫۵ میلیون دلار برای بازگردانی داده‌ها و همچنین سرقت اطلاعات از شرکت Namco Bandai طلب کرد. این گروه همچنین در اواخر تابستان مدعی شد تعطیلی چندین کازینو و هتل MGM Resorts در لاس‌وگاس کار آن‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین