به گزارش خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، علی شعبانی ظهر امروز چهارشنبه (۲۹ آذرماه) در نشست مشترک هیأت‌های اجرایی و نظارت استان که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یک مطالعه تطبیقی انجام شده که هیأت اجرایی مردم تایید صلاحیت کرده و شرایط را بررسی کند. وی افزود: این نعمت بسیار بزرگی است […]

- رعایت اصل امانتداری محور مهم انتخابات پیش رو است

به گزارش خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، علی شعبانی ظهر امروز چهارشنبه (۲۹ آذرماه) در نشست مشترک هیأت‌های اجرایی و نظارت استان که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یک مطالعه تطبیقی انجام شده که هیأت اجرایی مردم تایید صلاحیت کرده و شرایط را بررسی کند.

وی افزود: این نعمت بسیار بزرگی است که به برکت امام خمینی (ره)،‌ رهبر معظم انقلاب و خون شهدا نصیب ما شده و باید شکرگزار و قدردان این نعمت باشیم که مردم ما در بحث جمهوریت نظام نقش اساسی دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: ما و شما در برگزاری انتخابات امانت‌دار این مردم هستیم، سلیقه سیاسی من و شما به هیچ عنوان در این موضوع مسئله نیست و چیزی که خواست مردم است باید محقق شود.

شعبانی اذعان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب انتخابات باید سالم، امن و رقابتی با مشارکت بالا باشد و ما به عنوان سربازان ولایت این امر را دنبال می‌کنیم.

وی بیان کرد: نکته‌ای که مهم است رعایت اصل بی‌طرفی در حوزه‌های انتخابی است، محور اصلی قانون است و قانون باید به عنوان فصل الخطاب مد نظر ما بوده و به همین شکل پیش برود.

شعبانی عنوان کرد: به دلیل گستردگی فضا و سنگینی عملیات اجرایی انتخابات ممکن است شبهاتی ایجاد شود، برخلاف تصورات غلط دشمن، در انتخابات سال ۹۸، ۴۰۹ نفر و در انتخابات امسال ۵۴۸ نفر ثبت نام کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: باید اشتباهات سهوی‌ را به حداقل برسانیم، در عین بی‌طرفی نسبت به تمامی کاندیداها، مشکل دیگری ایجاد نشود.

وی ادامه داد: شبهه‌ای که ممکن است ایجاد شود در خصوص تعلل در اخذ رای، دیر آمدن صندوق و امثال اینها است و ممکن است کسی تصور کند که این‌ها به‌دلیل ارجحیت یکی از کاندیداها در انتخابات است، با تدابیری که مسئولان مربوطه خواهند داشت این شبهات برطرف خواهند شد.

شعبانی خاطرنشان کرد: با تدابیری که اندیشیده شده ما در سال جاری کم‌ترین حاشیه را دارا بوده‌ایم؛ آحاد مردم و معتمدین منصف اذعان داشته‌اند که تا به حال امانت مردم را نگه داشته و منصفانه برخورد کرده‌ایم.

وی افزود: انتخابات را در اتاق شیشه‌ای کاملا شفاف برگزار کنید، هیأت اجرایی مردم ناظر بر انتخابات هستند و ما به عنوان مسئول فقط وظیفه داریم زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه بیان کرد: تمام تلاش دشمن این است که ثابت کند نظام جمهوری اسلامی ایران ناکارآمد است، زیرا نظامی که کارآمد نباشد قاعدتا مشروعیت هم ندارد.

وی عنوان کرد: این حجم از خدمات دولت به مردم نیاز به اطلاع رسانی دارد، ما موظف به این هستیم که خدمات دولت و نظام را برای مردم تشریح کرده و زمینه مشارکت بالای مردم را فراهم کنیم.

۴۶

منبع: خبـرآنلاین