معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی چهارمحال و بختیاری گفت: از روز جمعه یک سامانه بارشی وارد مناطق غربی استان خواهد شد و از اواسط روز در این مناطق به ویژه در منطقه کوهرنگ شاهد بارش برف و باران خواهیم بود، روز شنبه این سامانه فراگیر […]

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی چهارمحال و بختیاری گفت: از روز جمعه یک سامانه بارشی وارد مناطق غربی استان خواهد شد و از اواسط روز در این مناطق به ویژه در منطقه کوهرنگ شاهد بارش برف و باران خواهیم بود، روز شنبه این سامانه فراگیر شده و به تدریج سطح استان را در برمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی های انجام شده در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه جوی پایدار در سطح چهارمحال و بختیاری وجود خواهد داشت. معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی چهارمحال و بختیاری افزود: از روز جمعه یک سامانه بارشی وارد مناطق غربی استان خواهد شد و از اواسط روز در این مناطق به ویژه در منطقه کوهرنگ شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

نوروزی ادامه داد: روز شنبه این سامانه فراگیر شده و به تدریج سطح چهارمحال و بختیاری را در برمی‌گیرد که این بارش‌ها به صورت برف و باران خواهد بود همچنین پیش‌بینی می‌شود این بارش‌ها در مناطق کوهرنگ، بخش‌هایی از لردگان، فلارد، خانمیرزا و غرب اردل از شدت بیشتری برخوردار باشد.

وی عنوان کرد: این موج بارشی روز یکشنبه ضعیف شده و در این روز وقوع بارش‌های ضعیف در مناطق غربی چهارمحال و بختیاری به ویژه کوهرنگ پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به اینکه عمده فعالیت این سامانه بارشی به صورت برف است اختلال در تردد جاده‌ها، کاهش دید و احتمال رخداد کولاک در جاده‌ها و محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست بنابراین توصیه می‌شود مسافران زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند همچنین از ترددهای غیرضروری در سطح جاده‌های استان پرهیز شود.

وی تصریح کرد: تا پایان هفته نوسان دمایی قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی نمی‌شود و استقرار هوای سرد همچنان تا روز جمعه در سطح چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود، طی ۲۴ ساعت گذشته نیز شهرکرد و کوهرنگ با ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین ایستگاه‌های استان بودند همچنین شهرکرد به عنوان سردترین مرکز استان در کشور به ثبت رسید.

منبع: مـهر