پیش بینی مهم قیمت خودرو تا پایان سال ۱۴۰۳
پیش بینی مهم قیمت خودرو تا پایان سال ۱۴۰۳

اقتصاد آنلاین نوشت: عدم تحقق وعده خودروهای وارداتی نو و کارکرده و همچنین شایعه افزایش قیمت کارخانه خودروها این روزها بازار خودرو را صعودی کرده است. دبیر انجمن خودروسازان در مورد افزایش قیمت کارخانه خودرو گفته است: شورای رقابت علی‌رغم وعده‌های بسیار در راستای تغییر نرخ اما حاضر به انجام این امر نشد.  در ۸ ماهه […]

- پیش بینی مهم قیمت خودرو تا پایان سال ۱۴۰۳

اقتصاد آنلاین نوشت: عدم تحقق وعده خودروهای وارداتی نو و کارکرده و همچنین شایعه افزایش قیمت کارخانه خودروها این روزها بازار خودرو را صعودی کرده است. دبیر انجمن خودروسازان در مورد افزایش قیمت کارخانه خودرو گفته است: شورای رقابت علی‌رغم وعده‌های بسیار در راستای تغییر نرخ اما حاضر به انجام این امر نشد.  در ۸ ماهه سال جاری در حوزه سواری ۱۵ درصد، وانت ۴۳ درصد، ون ۳ درصد و کامیون و کشنده ۲۶ درصد با رشد تولید مواجه بودیم اما در مینی‌بوس و اتوبوس تولیداتمان منفی گزارش شده است. برنامه افزایش تولید شرکت‌های خودرو ساز تا پایان سال به شرط تامین ارز و همکاری بانک مرکزی و وزارت صمت همچنان در دستور کار تولیدکنندگان قرار دارد.

مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت نیز از پابرجا بودن تصمیم دولت برای تامین ارز واردات خودرو گفته است. طبق گفته او مسیر دولت تغییر نکرده است و سخنان مطرح‌شده به این معنا بود که باید برای واردات خودرو در بودجه ارز پیش‌بینی شود. سخنان او در واکنش به اظهار نظر رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر به‌صرفه نبودن واردات خودرو بود.

داوود منظور گفته بود: «فرض می‌کنیم که سال آینده ۲ تا ۳میلیارد دلار واردات خودرو انجام شود. اما می‌دانیم به‌صلاح کشور نیست که منابع ارزی کشور را به واردات خودرو اختصاص دهیم، در حالی که داخل کشور ظرفیت تولید ۱.۵میلیون دستگاه خودرو را داریم.»

حالا باید منتظر ماند و دید با اخبارضدونقیض این روزها، میسر کلی قیمت خودرو در روزهای آینده نزولی خواهد شد یا خیر.

منبع: اطلاعات انلاین