به گزارش زیرنویس به نقل از فرانس ۲۴، همزمان با تشدید اعتصاب‌ها پزشکان انگلیسی در اعتراض به عدم افزایش دستمزد، کارآموزان پزشکی نیز از صبح امروز به صف معترضان پیوستند. پزشکان انگلیسی از سوم ژانویه ۲۰۲۴ نیز در اعتصاب‌های ۶ روزه شرکت خواهند کرد. این اعتصاب‌ها در حالی به اوج رسیده است که خدمات بهداشت […]

به گزارش زیرنویس به نقل از فرانس ۲۴، همزمان با تشدید اعتصاب‌ها پزشکان انگلیسی در اعتراض به عدم افزایش دستمزد، کارآموزان پزشکی نیز از صبح امروز به صف معترضان پیوستند.

پزشکان انگلیسی از سوم ژانویه ۲۰۲۴ نیز در اعتصاب‌های ۶ روزه شرکت خواهند کرد. این اعتصاب‌ها در حالی به اوج رسیده است که خدمات بهداشت ملی این کشور به دلیل افزایش فشار ناشی از شیوع بیماری‌های تنفسی فصلی، یکی از مقاطع فشرده و شلوغ خود را تجربه می‌کند.

ریشی سوناک، نخست وزیر و همچنین روسای بیمارستان‌های انگلیس، از این اعتصاب‌ها انتقاد کرده‌اند. مقامات ارشد بیمارستانی «اعتصاب طولانی» را «بدترین کابوس خود خوانده‌اند که به واقعیت بدل شده است.»

سوناک دیروز (سه‌شنبه) درباره این مساله گفت: از کارآموزان می‌خواهیم تا تاثیر قابل توجه اعتصاب در این مقطع حساس هم برای بخش درمان و برای بیماران، به دقت مورد نظر قرار داده و به مذاکرات برگردند.

پس از به بن‌بست رسیدن مذاکرات، اتحادیه پزشکان انگلیس اوایل ماه جاری از شروع اعتصاب‌ها خبر داد. این اتحادیه اعلام کرده است که دولت به کارآموزان شاغل، علاوه بر میانگین ۸.۸ درصدی افزایش حقوق اوایل سال، پیشنهاد افزایش سه درصدی دستمزد را داده اما این پیشنهاد در شده است زیرا به گفته کادر پزشکی، این مبلغ میان پزشکان با رده شغلی مختلف به طور نابرابر توزیع خواهد شد و «برای بسیاری از پزشکان به مثابه کاهش دستمزد است.»

سیاست‌های بخش بهداشت و درمان، برای دولت‌های ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی مساله‌ای تفویضی محسوب می‌شود و دولت لندن صرفاً وظیفه نظارت بر انگلیس را عهده‌دار است.

کارآموزان پزشکی شاغل در ولز نیز قرار است از ۱۵ ژانویه، دست به اعتصاب ۷۲ ساعته بزنند. در ایرلند شمالی نیز احتمالاً اعتصاب‌های مشابه صورت خواهد گرفت اما همتایان اسکاتلندی آنها با دولت ادینبرگ، به توافقی دست یافته‌اند.

منبع: مـهر