به گزارش زیرنویس، در پی اقدام دادگاه سوئد علیه حمید نوری، یوران بیالرستد کاردار سفارت سوئد در تهران توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد. در این احضار، مدیر کل غرب اروپا ضمن محکومیت شدید اقدام صورت گرفته علیه این شهروند ایرانی، اظهار […]

به گزارش زیرنویس، در پی اقدام دادگاه سوئد علیه حمید نوری، یوران بیالرستد کاردار سفارت سوئد در تهران توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

در این احضار، مدیر کل غرب اروپا ضمن محکومیت شدید اقدام صورت گرفته علیه این شهروند ایرانی، اظهار داشت: جای تأسف است که ادعاهای واهی افراد و گروهکی که دهه‌ها مرتکب شنیع‌ترین اعمال تروریستی و ضد بشری علیه مردم ایران، عراق و اروپا شده‌اند، در دادگاهی با حداقل معیارهای دادرسی عادلانه، مورد استناد قرار می‌گیرد و اجازه داده می‌شود با سوء استفاده از سازوکارهای حقوقی، مقاصد سیاسی جریان‌های مسموم و مخرب دنبال گردد.

مدیرکل غرب اروپا افزود: دادگاه سوئد در جریان رسیدگی به این پرونده ساختگی و جعلی، با طرح اتهامات دروغین، بدون توجه به معیارهای فرایند دادرسی، در مسیر اشتباه قدم برداشته است.

مدیرکل غرب اروپا خاطر نشان کرد: دنباله روی از اهداف و مقاصد گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب ضد ایرانی و گروهکی که دستان عناصر آن به خون بیش از ۱۷ هزار ایرانی آلوده است، بار دیگر رفتار دوگانه مدعیان حقوق بشر را ثابت کرد.

مدیرکل غرب اروپا افزود: جمهوری اسلامی ایران بر ادامه پیگیری حقوق ضایع شده شهروند خود تا آزادی کامل از چنگال بی عدالتی مصمم است و حق خود را برای برداشتن گام متناسب محفوظ می‌داند.

کاردار موقت سفارت سوئد تصریح نمود، مراتب را در اسرع وقت به پایتخت کشورش منعکس خواهد کرد.

منبع: مـهر