پست تخصصی دختر خوش‌آتیه تبریزی وینگر-مهاجم است و از سن ۱۳ سالگی در لیگ برتر بانوان بازی می‌کند. او رده‌های سنی تیم ملی را هم پله‌پله طی کرده و در حال حاضر کاپیتان تیم ملی جوانان است و در تیم باشگاهی ملوان عضویت دارد. مشخصه‌ای که زلفی را به عنوان یک بانوی فوتبالیست متمایز می‌سازد، […]

پست تخصصی دختر خوش‌آتیه تبریزی وینگر-مهاجم است و از سن ۱۳ سالگی در لیگ برتر بانوان بازی می‌کند. او رده‌های سنی تیم ملی را هم پله‌پله طی کرده و در حال حاضر کاپیتان تیم ملی جوانان است و در تیم باشگاهی ملوان عضویت دارد. مشخصه‌ای که زلفی را به عنوان یک بانوی فوتبالیست متمایز می‌سازد، عضویت همزمانش در تیم‌های ملی جوانان، امید و بزرگسالان است.

فوتبال حرفه‌ای را از چه سنی، از کدام تیم و زیرنظر کدام مربی شروع کردید؟
فوتبالم را از ۱۱ سالگی و تیم شهریار تبریز زیر نظر خانم‌ الناز دواتگر شروع کردم. البته اولین مربی من خانم سهیلا کیانی بود. این تیم در لیگ دسته اول فوتسال حضور داشت. من هم مثل بسیاری از فوتبالیست‌های خانم کشورمان از فوتسال به فوتبال آمدم. ما به مسابقات کشوری در شیراز اعزام شده بودیم که در این مسابقات به تیم ملی فوتبال دعوت شدم و از آن موقع عضو تیم‌های ملی هستم.

مشوق‌تان در فوتبال چه کسی بود؟
اولین مشوقم پدرم بود. پدرم در مسابقات محلات بازی می‌کرد و باعث شد تا من هم به این ورزش علاقه‌مند شوم.

تاکنون در کدام تیم‌ها بازی کرده‌ و چه عناوین و افتخاراتی را به دست ‌آورده‌اید؟
اولین تیمی که در سطح حرفه‌ای بازی کردم همیاری ارومیه در لیگ برتر بانوان بود. ۱۳ سال داشتم که به عضویت این تیم درآمدم! بعد از دو سال در پالایش گاز ایلام و سپس دو سال نیز در تیم پیکان البرز بازی کردم. فصل گذشته با تیم پیکان به مقام چهارمی لیگ برتر رسیدیم. در سال ۲۰۱۹ در تورنمنت کافا توانستم در مسابقات رده‌سنی زیر ۱۵ سال عنوان ارزشمندترین یا بهترین بازیکن را کسب کنم. در سال ۲۰۲۱ نیز در رده‌سنی زیر ۱۷ سال این عنوان را دوباره از آنِ خود کردم.

شما همزمان در تیم‌های ملی جوانان، امید و بزرگسالان حضور دارید که در نوع خود جالب توجه است، این حضور همزمان با توجه به برگزاری اردوها و مسابقات به صورت فشرده سخت نیست؟
قطعا که‌ سختی‌های خاص خود را دارد ولی به نظرم وقتی پای علاقه و هدف در میان باشد، این سختی کار آسان می‌شود و شما از مسیرتان لذت می‌برید.

در رده باشگاهی فصل گذشته عضو تیم پیکان البرز بودید، از عملکرد تیم و خودتان هم بگویید.
در دو سالی که برای تیم پیکان البرز بازی کردم، از عملکرد خودم خیلی راضی بودم. خوشبختانه کادر فنی و مسئولان باشگاه هم رضایت داشتند. من در فصل گذشته لیگ برتر با پیراهن پیکان ۶ گل زدم و ۱۱ پاس گل دادم که آمار درخشانی بود. البته هنوز آمار کلی پاس گل‌ها اعلام نشده و نمی‌دانم با این تعداد پاس گل بهترین پاسور شده‌ام یا نه!

قراردادها در فوتبال بانوان بسیار پایین است، حتی شنیدیم که هزینه ایاب و ذهاب یک فوتبالیست خانم را هم کفاف نمی‌دهد، آیا واقعا این‌طور است؟
خوشبختانه در سال‌های اخیر فوتبال بانوان ما پیشرفت چشمگیری داشته و باشگاه‌ها سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده‌اند که این امر باعث شده تا مبلغ قرارداد بازیکنان کمی بالاتر برود. درست که از بُعد مالی به قراردادهای آقایان نمی‌رسد و زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد اما بهتر شده است.

اگر در تبریز و استان تیمداری شود ولو این‌که در سطح پایین مثل لیگ دسته یک باشد، حاضرید در تیم شهرتان بازی کنید؟
اگر لیگ برتری باشد چراکه نه، ولی برای دسته یک فکر نمی‌کنم، چون به نظرم هیچ‌کس دوست ندارد سطح خود را پایین بیاورد مخصوصا این‌که در مرحله رشد هم قرار داشته باشد.

تیم ملی زنان جوانان

سقف آرزوهای محدثه زلفی در فوتبال کجاست؟
دوست دارم لژیونر شوم و در تیم‌هایی اروپایی مثل یوونتوس و اتلتیکومادرید بازی کنم. حضور در تیم‌های مطرح رویای همه فوتبالیست‌های خانم است.

الگوی شما در فوتبال کدام بازیکن آقا و خانم است؟
الگوی فوتبالی‌ام در آقایان کریستیانو رونالدو است و در قسمت بانوان هم بازی الکس مورگان را خیلی دوست دارم.

طرفدار کدام تیم داخلی و خارجی هستید؟
تراکتور و رئال‌مادرید.

سال ۱۴۰۱ برایت چطور سالی بود؟
سال خوبی برای من بود ولی فقط از لحاظ فوتبالی و نه از لحاظ مسائل مالی و… من پیش از شروع فصل گذشته یک پیشنهاد خوب داشتم که باشگاه پیکان رضایتنامه‌ام را صادر نکرد و واقعا اذیت و متضرر شدم. با این‌که مجبور شدم در این تیم بمانم ولی اکثر گل‌هایی که زدم ۳ امتیازی بود و همچنین پاس گل‌هایی که دادم سعی کردم بازی را دربیاورم‌. حتی در نیم‌فصل دوم در بازی با پالایش گاز ایلام که نتیجه آن در تعیین جایگاه جدولی ما خیلی مهم بود، من پاس گل پیروزی تیم را دادم. با این برد چهارمی تیم ما قطعی می‌شد اما اگر امتیاز از دست می‌دادیم پنجم می‌شدیم. در این دیدار تا دقایق پایانی بازی یک- یک بود که در دقیقه ۸۶ پاس گل دادم‌؛ این گل مقام چهارمی ما را مسجل کرد.

بهترین و بدترین اتفاقی که در سال گذشته تجربه کردید؟
خوشبختانه اتفاقی که بگویم تلخ و بد بود، نداشتم و کلا سال خوبی بود. بهترین اتفاق اما صعودمان با تیم ملی جوانان بود که به عنوان کاپیتان تیم حس فوق‌العاده‌ای داشت.

صحبت پایانی؟
باید از خانواده‌ام تشکر کنم چراکه خیلی در این راه کمکم کرده‌ و همیشه حامی من بوده‌اند. همچنین از مربیانی که برای پیشرفتم زحمت ‌کشیده‌اند؛ قدردان زحمات‌شان هستم.

راستی، پس از شنیدن این عبارات اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد را بیان کنید.

فوتبال؟ زندگی
پنالتی؟ بهترین فرصت برای گلزنی
تیر دروازه؟ بدشانسی
کاپیتان؟ مسئولیت‌پذیری
جام جهانی؟ رویا
تراکتور؟ امیدوارم در بانوان تیمداری کند
دهه هشتادی؟ افتخار

منبع: خبـر ورزشی