حسین کنعانی مقدم کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص محکومیت غیرقانونی و ناعادلانه حمید نوری در سوئد گفت: از همان ابتدای دستگیری آقای نوری در سوئد، همه می‌دانستند که این پرونده کاملاً سفارش شده رژیم صهیونیستی و آمریکا است و بر اساس شکایت‌های افراد منتسب به گروه‌های تروریستی شکل گرفته که دستشان […]

حسین کنعانی مقدم کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص محکومیت غیرقانونی و ناعادلانه حمید نوری در سوئد گفت: از همان ابتدای دستگیری آقای نوری در سوئد، همه می‌دانستند که این پرونده کاملاً سفارش شده رژیم صهیونیستی و آمریکا است و بر اساس شکایت‌های افراد منتسب به گروه‌های تروریستی شکل گرفته که دستشان به خون مردم ایران آغشته است.

وی افزود: مشخص بود استاندارد دوگانه غرب در برخورد با مساله عدالت و حقوق بشر خودش را در دادگاه در سوئد نشان خواهد داد.

کنعانی مقدم بیان کرد: روند دادرسی و همه شرایطی که برای حمید نوری رقم خورد، نشان می‌دهد که بی‌عدالتی در غرب ریشه‌ای است و در ساختار لیبرال دموکراسی غرب و بر اساس خواسته‌های لابی صهیونیست‌ها و آمریکا، شکل می‌گیرد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: متأسفانه در سوئد بدون ایجاد امکان برای ارائه اسناد و مدارک بی‌گناهی آقای نوری حکم تجدید نظر صادر شد و حکم حبس ابد را به او دادند. این نشان دهنده آن است که غربی‌ها برای سفارش صهیونیست‌ها و حقوق بشر آمریکایی، حاضرند همه اصول دموکراسی غرب را ذبح و قربانی کنند.

وی با اشاره به قوه قضائیه کشورمان تاکید کرد: قوه قضائیه کشورمان باید تمام قد در این خصوص ورود پیدا کند و نگذارد که این بدعتی شود که غربی‌ها این چنین، افرادی را خارج از اساس و حقوق بین‌الملل دستگیر، زندانی و حکم ابد بدهند و آن را تبدیل به یک پروژه‌ای مدام کنند.

منبع: مـهر