زیرنویس – گروه بین الملل: در شرایطی که ۷۶ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی گذشته، رژیم صهیونیستی هنوز هم در تحقق اهداف خود در جنگ همه جانبه علیه غزه ناکام مانده و تلفات نظامی‌اش همچنان روندی تصاعدی دارد. زخمی شدن ۴۰ نظامی صهیونیست در نوار غزه طی ۲۴ ساعت ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار […]

زیرنویس – گروه بین الملل: در شرایطی که ۷۶ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی گذشته، رژیم صهیونیستی هنوز هم در تحقق اهداف خود در جنگ همه جانبه علیه غزه ناکام مانده و تلفات نظامی‌اش همچنان روندی تصاعدی دارد.

زخمی شدن ۴۰ نظامی صهیونیست در نوار غزه طی ۲۴ ساعت

ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار آماری رسمی اعلام کرد که در درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه بالغ بر ۴۰ نظامی صهیونیست زخمی شده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته از سانسور گسترده اخبار و اطلاعات مربوط به عملیات زمینی ارتش این رژیم در نوار غزه انتقاد کرده و آمار واقعی تعداد تلفات و جراحت‌های نظامیان را بسیار بیشتر از آمارهای اعلامی و رسمی مقام‌های ارتش می‌دانند.

تل آویو زیر موشک‌باران کم‌سابقه مقاومت فلسطین

گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که شهر اشغالی تل‌آویو را در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در غزه هدف حملات گسترده موشکی قرار داده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به صورت زنده و مستقیم تصاویری از موشک باران مناطق مرکزی سرزمین‌های اشغالی و شهرک‌های اطراف نوار غزه توسط گروه‌های مقاومت فلسطین پخش کرد.

این رسانه صهیونیستی گزارش داد که از مدت‌ها پیش چنین حمله موشکی گسترده‌ای که تل‌آویو و شهرهای مرکزی سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد، مشاهده نشده است. بر اساس این گزارش بالغ بر ۳۵ موشک در این حمله موشکی به سمت تل‌آویو شلیک شده است. خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که بیش از ۲۰ موشک در دو مرحله به سمت تل‌آویو پایتخت رژیم صهیونیستی شلیک شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی حملات موشکی دیگری نیز ضد مناطق بتاح تکفا و بنی براک و اسدود صورت گرفته است.

این حمله موشکی گسترده نشان می‌دهد که حماس با گذشت ۷۶ روز از آغاز جنگ، همچنان قدرت ادامه پرتاب موشک به سرزمین‌های اشغالی را دارد.

گزارش‌های موجود از سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که آژیرهای خطر در ده‌ها منطقه در جنوب تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیستی عسقلان و اسدود و هشفیلا به صدا درآمده است.

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ساعتی پیش اعلام کردند که ۳ خودروی زرهی صهیونیست‌ها را با خمپاره‌های تاندوم در منطقه تل الزعتر و اردوگاه جبالیا در شمال غزه هدف قرار داده‌اند.

حملات موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

شهرک صهیونیست‌نشین «آویویم» در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله مستقیم با موشک‌های هدایت شونده حزب الله قرار گرفت.

در این حمله خسارت‌هایی به صهیونیست‌ها وارد شد و چند خودرو آنها در آتش سوخت. شهرک صهیونیست‌نشین دوویو در شمال فلسطین اشغالی هم هدف حمله موشکی حزب الله قرار گرفت.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شهرک صهیونیست‌نشین آویویم و دوویو در شمال فلسطین اشغالی را با سلاح مناسب و به صورت مستقیم هدف قرار داده است.

حزب الله تأکید کرد که هرگز آسیب رسیدن به غیرنظامیان در پی حملات رژیم اشغالگر به روستاهای جنوب لبنان را تحمل نخواهد کرد و به هر تجاوز، با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین پاسخ خواهد داد.

شوک جدید نظامی مقاومت به صهیونیست‌ها / تغییرات بنیادین در اسرائیل

شوک جدید نظامی مقاومت به صهیونیست‌ها/ تغییرات بنیادین در اسرائیل

روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز در گزارشی از حیرت فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی از حضور مبارزان مقاومت در مناطقی از شمال غزه خبر داد.

به گزارش زیرنویس، روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز در گزارشی نوشت: مبارزان قسام در شرایطی به تازگی وارد مناطقی از شمال نوار غزه شده‌اند که ارتش اسرائیل تصور می‌کرد از دو هفته پیش آنها را از وجود نیروهای مقاومت پاک‌سازی کرده است.

این روزنامه همچنین در ادامه نوشت: به نظر می‌رسد در آینده نزدیک عملیات زمینی ارتش اسرائیل در نوار غزه روندی کاهشی پیدا کند.

از سوی دیگر، روزنامه جروزالم پست امروز در گزارشی عنوان کرد: حمله هفتم اکتبر حماس تغییراتی ریشه‌ای در داخل اسرائیل ایجاد کرده است.

این روزنامه عبری زبان اذعان کرد که حمله هفتم اکتبر جنبش حماس موجب ایجاد تغییراتی ریشه‌ای و اساسی در داخل اسرائیل شد و اعتماد به مقامات سیاسی و نظامی را متزلزل کرده است.

این روزنامه اشاره کرد که شکست شکست‌های اکتبر گذشته منجر به پایان سیطره لیکود بر قدرت در اسرائیل خواهد شد، درست همان گونه که گلدا مایر پس از جنگ سال ۱۹۷۳ قدرت را از دست داد.

شهادت ۵۵ فلسطینی در بمباران‌های ۲۴ ساعت اخیر علیه خان‌یونس

شهادت ۵۵ فلسطینی در بمباران‌های ۲۴ ساعت اخیر علیه خان‌یونس

منابع فلسطینی گزارش دادند که طی ۲۴ ساعت اخیر در جریان بمباران وحشیانه منطقه خان یونس در نوار غزه دستکم ۵۵ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش زیرنویس به نقل از وبگاه الجزیره، یک منبع پزشکی فلسطینی اعلام کرد در بمباران‌های ۲۴ ساعت گذشته شهر خان‌یونس در نوار غزه ۵۵ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد شامگاه گذشته شاهد یکی از شدیدترین بمباران‌ها علیه نوار غزه بودیم که شامل مناطقی نظیر خان یونس، رفح و مناطق شمال نوار غزه بود.

وی تاکید کرد که ارتباطات تلفنی و اینترنتی نیز برای دومین روز پیاپی در نوار غزه همچنان قطع است.

معاون دبیرکل سازمان ملل: ادامه جنگ وحشیانه در غزه مایه ننگ است

معاون دبیرکل سازمان ملل: ادامه جنگ وحشیانه در غزه مایه ننگ است

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در اظهاراتی به شدت از تداوم حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه انتقاد کرد.

به گزارش زیرنویس به نقل از رسانه‌های فلسطینی، مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه تاکید کرد که دادن اجازه ادامه جنگ وحشیانه در غزه برای مدت طولانی لکه ننگی پاک‌نشدنی است.

گریفیتس عنوان کرد که همه طرف‌ها باید به قوانین انسانی بین‌المللی احترام گذاشته و از غیرنظامیان محافظت کنند و نیازهای ضروری آنان را برآورده کرده و اسرا را آزاد کنند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی در پی شکست مفتضحانه نظامی، اطلاعاتی و امنیتی در عملیات طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر، حمله‌های وحشیانه ای را علیه نوار غزه با تمرکز بر قتل عام غیر نظامیان به اجرا گذاشته و تاکنون قریب به ۲۰ هزار فلسطینی را که اکثر آنها زن و کودک هستند به شهادت رسانده است.

منابع عبری به هلاکت سه نظامی صهیونیست دیگر در جریان نبرد زمینی در نوار غزه در برابر مقاومت فلسطین اذعان کردند.

رژیم صهیونیستی به کشته شدن ۳ نظامی خود در نبرد با مقاومت در نوار غزه اذعان کرد. ارتش صهیونیستی همچنین از مجروحیت شدید ۸ نظامی دیگر خبر داده است.

با هلاکت این سه نظامی شمار تلفات نظامیان صهیونیست از ابتدای عملیات طوفان الاقصی به ۴۶۹ نفر رسیده است.

ادامه نبردهای سنگین زمینی در نوار غزه/ افزایش تلفات نظامی اسرائیل

اسامی کشته‌ها از سوی منابع عبری به شرح زیر اعلام شده است:

گروهبان لاوی گازی ۱۹ ساله از حشمونائیم از نیروهای گردان ۹۳۱ تیپ ناحال، در نبردی در شمال نوار غزه کشته شد.

ستوان یعقوب الیان ۲۰ ساله از رمات گان دانشجوی گردان گافن، مدرسه افسری، که به عنوان فرمانده در پایگاه هوایی گعفاتی فعالیت می‌کرد، در نبردی در شمال نوار غزه کشته شد.

ستوان عمری شوارتز ۲۱ ساله از مشمود دیبورا، دانشجوی گردان گافن، مدرسه افسری، نیروی گشتی چتربازان، در نبردی در شمال نوار غزه کشته شد.

ادامه نبرد سنگین در خان یونس و تلفات صهیونیست‌ها

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در درگیری‌های خان یونس در جنوب نوار غزه، ۵ نظامی این رژیم از جمله یکی از افسران نیروهای زرهی اسرائیلی به شدت مجروح شدند.

در روزهای اخیر خان یونس به یکی از جبهه‌های اصلی تقابل ارتش رژیم صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین تبدیل شده و صهیونیست‌ها علاوه بر اینکه در عملیات سیطره بر این منطقه مووفق نبوده‌اند، بلکه تلفات سنگینی را نیز داده‌اند.

منبع: مـهر