به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «سرلشکر فایز الدویری تحلیلگر نظامی» در گفتگویی تاکید کرد که مبارزان فلسطینی در شجاعیه مجدداً تیپ گولانی را وادار به عقب‌نشینی کردند و همانگونه که سال ۲۰۱۴ طعم تلخ شکست را به آن چشاند و ۷۰ نفر از نیروهایش را به قتل رساند، امروز بار […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «سرلشکر فایز الدویری تحلیلگر نظامی» در گفتگویی تاکید کرد که مبارزان فلسطینی در شجاعیه مجدداً تیپ گولانی را وادار به عقب‌نشینی کردند و همانگونه که سال ۲۰۱۴ طعم تلخ شکست را به آن چشاند و ۷۰ نفر از نیروهایش را به قتل رساند، امروز بار دیگر شکست و ذلت را بر آن تحمیل کرد.

ساعاتی پیش از این، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد تیپ گولانی به منظور سازماندهی مجدد نیروهایش از نوار غزه عقب‌نشینی کرده است.

عقب‌نشینی تیپ گولانی در پی ضربات سخت مقاومت و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از نیروهایش به ویژه در محله شجاعیه انجام گرفته است.

رسانه‌های اسرائیلی تاکید کردند که تیپ گولانی پس از ۶۰ روز نبرد و متحمل شدن ضربات و تلفات سنگین از نوار غزه عقب‌نشینی کرده است.

تیپ گولانی زبده‌ترین نیروی ارتش رژیم صهیونیستی است که اشغالگران اسرائیلی برای رویارویی با مقاومت امید زیادی به آن بسته بودند.

براساس گزارش‌ها، گردان‌های الاقصی در غزه طی ۳ روز گذشته حداقل ۳ خودروی زرهی دشمن صهیونیستی را با راکت‌های ضدزره تاندوم در شرق محله شیخ رضوان در غزه هدف قرار دادند.

گفته شده این رویارویی مستقیم با نیروهای دشمن در شرق محله شیخ رضوان با سلاح‌های متوسط و سبک به وارد کردن تلفاتی قطعی به دشمن منجر شد.

همچنین شلیک خمپاره به سمت تانک‌های اسرائیلی در غرب محور المقوسی در محله شیخ رضوان، به همراه انهدام یک دستگاه تانک با راکت تاندوم در شمال شرق خان یونس از دیگر عملیات‌های مقاومت فلسطین در ۳ روز گذشته به شمار می‌رود.

منبع: مـهر