به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی، عصر پنجشنبه در مراسم متمرکز افتتاح و عملیات اجرایی پروژه‌های حوزه راه و حمل و نقل گلستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون از ۴۰۰ نقطه پر تصادف راه‌های کشور که برای ایمن سازی و رفع آنها در سال جاری برنامه ریزی شده بود، تاکنون ۱۸۰ نقطه برطرف و […]

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی، عصر پنجشنبه در مراسم متمرکز افتتاح و عملیات اجرایی پروژه‌های حوزه راه و حمل و نقل گلستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون از ۴۰۰ نقطه پر تصادف راه‌های کشور که برای ایمن سازی و رفع آنها در سال جاری برنامه ریزی شده بود، تاکنون ۱۸۰ نقطه برطرف و با پلیس راه صورتجلسه شده است.

وی افزود: این در حالی است که ۸۸۷ نقطه پر تصادف در راه‌های کشور شناسایی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به دلیل مأموریت‌های متعدد کاری، تولید کننده ابر دیتاهای بزرگ است، گفت: سال جاری در بخش کالا ۵۷ درصد و در بخش مسافری با جابه جایی بیش از ۹۷ میلیون نفر، شاهد رشد ۱۴.۵ درصدی بوده‌ایم.

امانی ادامه داد: در ترانزیت نیز با تلاش‌های شبانه روزی به رشد ۳۳ درصدی رسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: در نگهداشت راه‌ها سال گذشته، تعداد یکهزار و ۷۰۰ قرارداد با ۲۵ همت و امروز بیش از ۳ هزار قرارداد با ۵۰ همت داریم که افزایش ۶۰ درصدی را در بخش راهداری نشان می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از جمله اقدامات دیگر توسعه راه‌ها را احداث روشنایی، نصب نیوجرسی و ایمن سازی نقاط پر تصادف بیان کرد.

امانی گفت: معیشت، تبدیل وضعیت و استخدام نیروها نیز از دغدغه سازمان است که در حال پیگیری برای رفع است.

وی با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس همواره در کنار سازمان بودند، گفت: جاده آق قلا- بندر مشخصات بالاتری حتی از جاده ترانزیتی بازرگان-خوی که دروازه اروپاست، دارد.

منبع: مـهر