روز پنجشنبه دیوان عالی اروپا رای داد که یوفا و فیفا نمی‌توانند مانع ایجاد سوپرلیگ اروپا شوند. از میان باشگاه‌هایی که در ابتدا در سال ۲۰۲۱ از این پروژه حمایت کردند، تنها رئال مادرید و بارسلونا به عنوان حامیان این پروژه باقی ماندند. مدیر عامل سوپرلیگ، برند رایشارت می‌گوید علت این است که سایر باشگاه‌ها […]

- حرف‌های جنجالی مرد کلیدی سوپرلیگ اروپا؛ باشگاه‌ها می‌ترسند از ما حمایت کنند!

روز پنجشنبه دیوان عالی اروپا رای داد که یوفا و فیفا نمی‌توانند مانع ایجاد سوپرلیگ اروپا شوند. از میان باشگاه‌هایی که در ابتدا در سال ۲۰۲۱ از این پروژه حمایت کردند، تنها رئال مادرید و بارسلونا به عنوان حامیان این پروژه باقی ماندند. مدیر عامل سوپرلیگ، برند رایشارت می‌گوید علت این است که سایر باشگاه‌ها احساس ترس می‌کنند.

رایشارت گفت: «پیشنهاد اخیر سوپرلیگ با کمک بسیاری از باشگاه‌ها مطرح شده و ما در ماه‌های اخیر با باشگاه‌های زیادی صحبت کردیم. اما این باشگاه‌ها به دلیل تهدیدها می‌ترسند که حمایت خود را علنا نشان بدهند. بسیاری از باشگاه‌ها از این پروژه حمایت می‌کنند. ۷۰ سال است که باشگاه‌ها در انحصار و تحت دیکتاتوری هستند، ما باید این موضوع را عوض کنیم، طبیعی است که برخی راحتتر قبول کنند برخی سخت‌تر، اما این یک فرصت عالی برای باشگاه‌ها است تا آینده خود را مدیریت کنند.»

شایعاتی مبنی بر دعوت از باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی برای پیوستن به سوپرلیگ مطرح شده و رایشارت در این مورد گفت: «باشگاه‌های عربستان سعودی در سوپرلیگ؟ هیچ باشگاه غیر اروپایی در سوپرلیگ وجود نخواهد داشت. فقط باشگاه‌های اروپایی.»

تعداد زیادی از باشگاه‌های لیگ برتر، سری آ، بوندسلیگا، لیگ ۱ و لالیگا مخالف سوپرلیگ هستند. اعتقاد بر این است که یوونتوس همچنان در این پروژه مشارکت دارد، اگرچه غول‌های ایتالیایی هنوز در مورد این موضوع اظهار نظر نکرده‌اند.

زمان نشان خواهد داد که آیا رایشارت حقیقت را در مورد ترس باشگاه‌ها برای حمایت علنی از پروژه‌اش می‌گوید یا خیر. اگر آنها در نهایت حمایت خود را اعلام کنند فوتبال باشگاهی برای همیشه تغییر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی