به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، مجله آمریکایی اینترسپت در گزارشی نوشت: اسراییل اقدام به کشتار غیرنظامیان و تخریب منازل آنها در غزه می کند اما حمله زمینی علیه جنبش حماس در این باریکه تبدیل به باتلاقی برای تل آویو می شود. در ادامه این گزارش آمده است: جو بایدن رییس جمهور آمریکا و […]

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، مجله آمریکایی اینترسپت در گزارشی نوشت: اسراییل اقدام به کشتار غیرنظامیان و تخریب منازل آنها در غزه می کند اما حمله زمینی علیه جنبش حماس در این باریکه تبدیل به باتلاقی برای تل آویو می شود.

در ادامه این گزارش آمده است: جو بایدن رییس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل به خوبی می دانند که اوضاع نظامی بر وفق مراد نیست اما جرات ندارند این مساله را علنی اعلام کنند.

در این گزارش تاکید شده است: اسراییلِ هسته ای دارای جدیدترین سلاح ها با حمایت کامل از ابرقدرت ها هنوز شدیداً تلاش می کند یک پیروزی تاکتیکی در برابر حماس کسب کند.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز در این خصوص به قلم پل راجرز نوشت: اسراییل در جنگ علیه حماس شکست می خورد اما نتانیاهو و کابینه وی هرگز به این شکست اذعان نخواهند کرد.

راجرز در ادامه نوشت: اسراییل می گوید که جنبش حماس تضعیف شده است اما در واقع این تفکری که ارتش اسراییل بر پایه آن بنا شده تضعیف شده و شکست خورده است.

فارن افرز آمریکا به قلم دنیل بایمن نوشت: در جریان سفر به تل آویو متوجه شدم که راهبرد اسراییل در نوار غزه مشخص و تدوین شده نیست بلکه کاملاً سردرگم است.

وی بعد از توضیح علل شکست رژیم صهیونیستی در نوار غزه تاکید کرده است: اسراییل باید واقعیت را بپذیرد.

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» نیز روز گذشته با پخش یک گزارش طولانی تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته است که اهداف خود را در جنگ علیه نوار غزه محقق کند.

در ادامه این گزارش با عنوان «آیا حمله اسراییل علیه نوار غزه موفقیت آمیز بوده یا شکست خورده است؟» آمده است: اسراییل تا به امروز در تحقق بسیاری از اهداف اصلی خود که دلیل آغاز جنگ علیه نوار غزه بوده شکست خورده است.

در گزارش مذکور در پاسخ به ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه دستاوردهای میدانی در غزه کسب کرده به نقل از افسران سابق آمریکا و کارشناسان نظامی تاکید شده است: پیشروی ارتش اسراییل موقت است و هیچ نشانه ای دال بر اینکه جنبش حماس در آستانه یک شکست راهبردی است وجود ندارد.

کارشناسان نظامی در گفتگو با این شبکه آمریکایی تاکید کردند: نیروهای جنبش حماس همچنان مبارزه می کنند و رهبران ارشد این جنبش در قید حیات هستند. هنوز ده ها اسیر اسراییلی نزد جنبش حماس بوده و این جنبش همچنان تنها قدرت حاکم بر نوار غزه به شمار می رود. این در حالی است که اسراییل متعهد شده بود جنبش حماس را از بین ببرد. این به معنی شکست اسراییل است.

منبع: مـهر