حمله گرگ به ۸ نفر در شهر درود فاجعه آفرید
حمله گرگ به ۸ نفر در شهر درود فاجعه آفرید

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از مثبت شدن نمونه هاری یک قلاده گرگ که پیش‌تر ۸ نفر از اهالی شهر درود واقع در شهرستان زبرخان را زخمی کرده بود خبر داد. حامد جز جلالیان اظهار کرد: با توجه اینکه در صورت عدم مراجعه و دریافت واکسن هاری در افراد مورد حمله […]

- حمله گرگ به ۸ نفر در شهر درود فاجعه آفرید

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از مثبت شدن نمونه هاری یک قلاده گرگ که پیش‌تر ۸ نفر از اهالی شهر درود واقع در شهرستان زبرخان را زخمی کرده بود خبر داد.

حامد جز جلالیان اظهار کرد: با توجه اینکه در صورت عدم مراجعه و دریافت واکسن هاری در افراد مورد حمله توسط حیوانات (وحشی و اهلی) مرگ بر اثر بیماری پس از بروز علائم بیماری هاری قطعی و غیر قابل درمان است، نمونه هاری از لاشه گرگ گرفته شد و به مرکز تشخیص ذیصلاح توسط اداره دامپزشکی ارسال شد و پس از انجام آزمایش‌های تشخیصی از نظر هاری مثبت اعلام شد.

وی تاکید کرد: اقدامات اولیه شامل شستشوی زخم، واکسیناسیون و تزریق سرم ضد هاری تمام ۸ مجروح به صورت کامل تاکنون انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با وجود اینکه در ایران میلیاردها تومان برای درمان پیشگیری از هاری هزینه می‌شود، متأسفانه سالانه بیش از ۱۰ مورد مرگ غم‌انگیز و وحشتناک هاری را تجربه می‌کنیم.

گفتنی است که ۱۴ آذرماه امسال حمله گرک ۸ شهروند درودی شهرستان زبرخان را مجروح و روانه بیمارستان کرد.

منبع: اطلاعات انلاین