ورزشگاه پادشاه عبدالله شهر جده عربستان سعودی میزبان فینال آخرین دوره جام‌جهانی باشگاه با فرمت ۷ تیمی بود؛ فینالی که در آن منچسترسیتی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا مقابل فلومیننزه قهرمان کوپا لیبرتادورس با نتیجه ۴-۰ پیروز و قهرمان شد. همان دقیقه نخست بازی شوت ناتان آکه به تیر دروازه برخورد کرد و قبل از این […]

- جام جدید در کلکسیون افتخارات سیتی/ پپ با قهرمانی از عربستان به انگلیس برگشت

ورزشگاه پادشاه عبدالله شهر جده عربستان سعودی میزبان فینال آخرین دوره جام‌جهانی باشگاه با فرمت ۷ تیمی بود؛ فینالی که در آن منچسترسیتی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا مقابل فلومیننزه قهرمان کوپا لیبرتادورس با نتیجه ۴-۰ پیروز و قهرمان شد.

همان دقیقه نخست بازی شوت ناتان آکه به تیر دروازه برخورد کرد و قبل از این که دقیقه ۱ تمام شود در برگشت خولیان آلوارس گل نخست سیتی را ثبت کرد. در ادامه باز هم سیتی سوار بر بازی بود و در دقیقه ۲۷ هم نینو مدافع تیم برزیلی ارسال فیل فودن را به اشتباه به درون دروازه خودی فرستاد تا با ۲ گل برتری تیم پپ به رختکن برود.

نیمه دوم هم قهرمان آمریکای‌جنوبی حرفی برای گفتن نداشت و سیتی در دقیقه ۷۲ به گل سوم هم رسید. این مرتبه خولیان آلوارس ارسال کرد و فیل فودن با قطع توپ، تیمش را به گل دیگری رساند. شوت زمینی و تماشایی خولیان آلوارس ستاره نبرد جده در دقیقه ۸۷ تیرخلاص را بر پیکره تیم برزیلی وارد کرد.

به این ترتیب منچسترسیتی که برای اولین مرتبه در لیگ قهرمانان اروپا و سوپرجام اروپا به قهرمانی رسیده بود، جام‌جهانی باشگاه‌ها را هم به افتخاراتش افزود. سیتی چهارمین قهرمان انگلیسی جام‌جهانی باشگاه‌ها به شمار می‌رود.

منبع: خبـر ورزشی