شاگردان گل‌محمدی تا آستانه پیروزی دوباره در دربی پیش رفتند اما به هر حال آن بازی حساس مساوی شد و بعد از آن از پس استقلال خوزستان هم برنیامدند. بازی با شمس‌آذر اما می‌تواند برای پرسپولیس حکم یک شروع دوباره را داشته باشد. واقعیت آن است که پیمانه ناکامی‌های سرخپوشان در این فصل پر شده […]

- دو مهاجم به جای دو هافبک دفاعی/ یک پیش‌بینی جذاب درباره ترکیب پرسپولیس

شاگردان گل‌محمدی تا آستانه پیروزی دوباره در دربی پیش رفتند اما به هر حال آن بازی حساس مساوی شد و بعد از آن از پس استقلال خوزستان هم برنیامدند. بازی با شمس‌آذر اما می‌تواند برای پرسپولیس حکم یک شروع دوباره را داشته باشد. واقعیت آن است که پیمانه ناکامی‌های سرخپوشان در این فصل پر شده و آنها از آسیا هم حذف شده‌اند به همین دلیل باید از فردا دوباره روی ریل پیروزی بیفتند؛ درست مثل ۷ بازی پایانی فصل گذشته که پرسپولیس ۲۱ امتیاز ممکن را گرفت و قهرمان شد. البته فصل گذشته تساوی خانگی سپاهان با ملوان هم خیلی به پرسپولیس کمک کرد اما امسال هم هنوز گل‌محمدی و شاگردانش ناامید نشده‌اند و می‌خواهند بردهای سریالی را استارت بزنند. پرسپولیس مهره‌های بسیار باتجربه و تأثیرگذاری مثل بیرانوند، عالیشاه، ترابی، صادقی و… را دارد که اگر آماده و سرحال باشند، می‌توانند بازی‌ها را درآورند. اگر پرسپولیس فردا هم به شمس‌آذر امتیاز بدهد، تا حد زیادی از کورس قهرمانی عقب می‌ماند و این مسئله به طور حتم جذابیت رقابت‌های لیگ برتر را هم کم می‌کند. در شرایط فعلی پرسپولیس ۵ امتیاز کمتر از سپاهان (با بازی‌های مساوی) دارد و ۶ امتیاز (با یک بازی کمتر) از استقلال. به همین دلیل تیم گل‌محمدی مقابل شمس‌آذر و هر حریف دیگری محکوم به پیروزی است. به جرأت می‌توان گفت از این به بعد همه مسابقات برای پرسپولیسی‌ها حکم فینال را دارد و از دست دادن یک بازی دیگر می‌تواند کار سختِ آنها را سخت‌تر کند. 

پرسپولیس برای رسیدن به خواسته خود باید هجومی‌تر بازی کند و البته از دفاع هم غافل نشود. فردا شاید کنعانی‌زادگان هم بازی نکند. او بعد از ماجرای مصاحبه تلویزیونی‌اش (در مورد حواله خودروهای لوکس خارجی) دیگر برای پرسپولیس بازیکن نشد و حالا با یک مصدومیت جزئی هم درگیر شده است. از طرفی شایعه درگیری کنعانی‌زادگان با بیرانوند هم رسانه‌ای و البته بلافاصله تکذیب شد. اگر این مدافع فیکس نباشد، یحیی باید دوباره به فرشاد فرجی در کنار گولسیانی اعتماد کند که ترکیب چندان مطمئنی به نظر نمی‌رسد. ترکیب خط حمله و میانی پرسپولیس هم که تقریباً مشخص است ولی پیش‌بینی می‌شود گل‌محمدی در این‌ بازی خانگی که نیاز مبرم به پیروزی دارد، از ۲ مهاجم به جای ۲ هافبک دفاعی استفاده کند. این در واقع خواسته هواداران پرسپولیس است که در هر بازی از تیم‌شان برد می‌خواهند و به کمتر از آن راضی نیستند. البته یحیی هم خوب می‌داند که یک تساوی دیگر چقدر کار خودش و تیمش را سخت می‌کند.

منبع: خبـر ورزشی