محمد وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره حضورش در تیم تاریم کردی ترکیه گفت: من زمانی با این تیم به توافق رسیدم که نیم فصل اول تمام شده و تنها یک بازی باقی مانده است. یک تیم بسیار جوانی داریم که همگی در رده سنی ۱۶ تا ۲۰ سال هستند. دو بازیکن ایرانی به […]

محمد وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره حضورش در تیم تاریم کردی ترکیه گفت: من زمانی با این تیم به توافق رسیدم که نیم فصل اول تمام شده و تنها یک بازی باقی مانده است. یک تیم بسیار جوانی داریم که همگی در رده سنی ۱۶ تا ۲۰ سال هستند. دو بازیکن ایرانی به نام نوین علاقی از گنبد و علی هوشمند از ارومیه در این تیم حضور دارند.

سرمربی سابق تیم والیبال نوجوانان ایران گفت: مجموعه تایم کردی بسیار عظیم است و ارتباط نزدیکی با هالک بانک دارند به طوری که توافقشان به این صورت است که هالک بانک بازیکنانی از این مجموعه (تاریم کردی) جذب می‌کند که به تیم بزرگسالان و تیم‌های ملی و پایه ترکیه کمک کند. از من خواستند که با این مجموعه همکاری کنم و علاوه بر اینکه تیم تاریم کردی را زیرنظر دارم و سرمربی آن‌ها هستم، کار استعدادیابی هم انجام دهم.

وکیلی به روند کارش در ترکیه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: من در حین سرمربیگری این تیم، بازیکنانی که استعداد دارند را از نزدیک مورد بررسی قرار می‌دهم و اگر آینده‌دار باشند، انتخاب می‌شوند و روی آن‌ها کار می‌کنم. هالک بانک به لحاظ تیم‌داری مجموعه بسیار بزرگی است و بیشتر به دنبال بازیکن سازی است. آن‌ها قصد دارند در سوپرلیگ از بازیکنان باشگاه تاریم کردی به عنوان تیم دوم استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این توافق هدایت تیم والیبال نوجوانان ایران را همچنان در اختیار دارد یا خیر، گفت: از ایران فعلاً پیشنهادی نداشتم و چیزی به عنوان اینکه تیم نوجوانان قرار است کار را شروع کند در حال حاضر وجود نداشت. ولی من هر جا تعهد داشته باشم به پیشنهادات دیگر فکر نمی‌کنم. با توجه به اینکه در ایران پیشنهادی نداشتم، این مسئولیت را در ترکیه قبول کردم.

وکیلی تأکید کرد: من تا زمانی که در ایران بودم برای ارتقا و رشد بازیکنان والیبال در رده سنی پایه همه تلاشم را به کار گرفتم. خدا را شکر اکثر بازیکنانی که الان در ایران یا خارج بازی می‌کنند، کار استعدادیابی‌شان را انجام دادم و خوشبختانه فدراسیون هم همکاری کرد و هم اکنون به عنوان بازیکنان بزرگی در تیم‌های مختلف حضور دارند.

وی در مورد مدت زمان قراردادش و حضور در ترکیه اظهار داشت: من تا ۱۵ فروردین در ترکیه حضور دارم و با تیم تاریم کردی کار می‌کنم، باید هر دو طرف عملکرد همدیگر را ببینند و در صورت رضایت، برای سال بعد هم قرارداد تمدید خواهد شد. تا پایان لیگ ترکیه حدوداً سه یا چهار ماه زمان باقی مانده و در کنار این تیم هستم و در صورت رضایت قرارداد طولانی مدت منعقد می‌شود، فعلاً قراردادم کوتاه مدت است.

وکیلی تأکید کرد: من در حال حاضر هم سرمربی تیم تاریم کردی و هم کار استعدادیابی بازیکنان را انجام می‌دهم تا آن‌ها در آینده به بازیکنان بزرگی تبدیل شوند و هم باشگاه هالک بانک و هم تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ترکیه از این بازیکنان استفاده کنند.

منبع: مـهر