بیرانوند ،پیشنهاد چشمگیر از طرف استقلال را پذیرفت؟
بیرانوند ،پیشنهاد چشمگیر از طرف استقلال را پذیرفت؟

بازیکنان حق خودشان را می خواهند و باید حق را به بازیکنان داد. این بازیکنان دو تا قهرمانی آوردند اما هنوز نه پاداشی گرفتند و نه مابقی قراردادشان را.

پیشکسوت با سابقه سرخ‌ها از علیرضا بیرانوند خواست سرنوشت کسانی که از پرسپولیس به استقلال رفتند را در نظر بگیرد بعد قرارداد امضا کند.

مطئنم بیرانوند به استقلال نمی‌رود/ از آبی‌ها پیشنهاد داشتم اما امروز که مستاجر هستم هم خوشحالم که نرفتم!

پرسپولیس  این روزها با مشکلات مالی شدیدی روبرو شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، فعال شدن آپشن‌ قهرمانی های بازیکنان این تیم و باقی مانده مطالبات آنها از فصل گذشته و همچنین‌ جذب بازیکنان جدید شرایط سختی را مقابل مدیران باشگاه قرار داده. اما در همین ‌هیاهو خبر‌ فسخ قرارداد بیرانوند و مذاکراتش با استقلال باعث ایجاد نگرانی بین میلیونها هوادار قرمز دوست شد. هواداران پرسپولیس که در سرما و گرما همیشه کنار این تیم هستند تحمل شنیدن این خبر را ندارند و در دو روز گذشته سفت و سخت پیگیر این قضیه هستند. اینکه بیرانوند چه تصمیمی می گیرد هنوز مشخص نیست و شاید همین حالا که در حال خواندن این مصاحبه هستید او به باشگاه استقلال رفته و قراردادش را با این تیم بسته باشد. با این حال مرتضی کرمانی مقدم  یکی از پیشکسوتان با سابقه پرسپولیس به خبرنگار «اعتمادآنلاین» گفته اطمینان دارم بیرانوند در پرسپولیس می ماند‌ . گپ و گفت اختصاصی «اعتمادآنلاین» با کرمانی مقدم را در زیر بخوانید‌ .

اخبار پیرامون بیرانوند را حتما باید شنیده باشید؟

بله . یک چیزهایی شنیدم!

نظر شما چیست؟

بیرانوند به استقلال نمی رود. مطمئن باشید!

از جایی شنیدید یا دلی می گویید؟

نه! ‌ دلی می گویم چون من لر هستم و بیرانوند هم لر است و به خاطر لر بودنش می گویم نمی رود‌! لر بودن را که مزاح کردم اما او پرسپولیسی هست و هرچه دارد از این تیم است. فکر نمی کنم بخواهد خودش را پیش هواداران این تیم خراب کند. بیرانوند نمی رود.

مرتضی کرمانی مقدم

حواشی ایجاد شده از این حرف و حدیثها حال خیلی از هواداران پرسپولیس را بد کرد. فکر می کنید مقصر این اتفاقات تلخ کیست؟

هرجور که حساب کنید باشگاه مقصر است. بازیکنان حق خودشان را می خواهند و باید حق را به بازیکنان داد. این بازیکنان دو تا قهرمانی آوردند اما هنوز نه پاداشی گرفتند و نه مابقی قراردادشان را. البته این مشکلات برای همه تیمها هست و فکر میکنم این مشکل حل شود و از ته دلم می گویم  بیرانوند چون پرسپولیس را دوست دارد به تیم رقیب نمی رود!

یک صحنه عجیب از مدیر باشگاه منتشر شده که خیلی هم در صفحات مجازی سر و صدا کرده.

بنده خدا درویش دارد به تنهایی همه کار می کند. او در این مدت خیلی زحمت کشید و تنهایی جنگید الان هم تنها است و دنبال حفظ تیم است. باید وزارت ورزش و همه کمک کنند چون پرسپولیس قهرمان شده و باید برود برای مسابقات آسیایی و در واقع این تیم، تیم ملی ما محسوب می شود . باید تیم قوی ببندند اما این مشکلات را دارد. بنده خدا او تنهاست!

در صورت جدایی بیرانوند جانشینی برای او هست؟

هست. دروازه بان هست اما بیرانوند سابقه خوبی در تیم ملی و پرسپولیس داشته و خیلی سخت است کسی جای او را بگیرد‌ . مطمئنم جایی نمی رود!

مگر با او صحبت کردید؟

نه. صحبتی نداشتیم.

در زمان شما پول چقدر مهم بود؟

اصلا اهمیت نداشت.  پول زیادی هم نبود و تیم ما هم مردمی بود اما هیچ وقت فکرش را هم نمی کردیم که به خاطر پول به تیم رقیب برویم. باز هم می گویم بیرانوند به خاطر پول نمی رود.‌ شاید عصبی باشد به خاطر اینکه باشگاه به تهعداتش عمل نکرده اما مطمئن باشید نمی رود.

شما هم در آن زمان از استقلال پیشنهاد داشتید؟

من قبل از اینکه بیایم پرسپولیس از طریق دامادم به چنگیز معرفی شدم و یک ماه هم با استقلال تمرین کردم اما چون پرسپولیس را دوست داشتم قرارداد نبستم و آمدم پرسپولیس . اما از تیم های بهمن و ذوب آهن پیشنهاد داشتم. مثلا وقتی از قطر برگشتم  تیم بهمن که وضع مالی خوبی داشت   به من  پیشنهاد ده میلیونی بعلاوه یک ماشین اُپل داد. با ده میلیون می توانستم پنج تا خانه بخرم اما با دو میلیونی که از عابدینی گرفتم قراردادم را با پرسپولیس بستم. نمی توانستم ‌فکرش را کنم که از پرسپولیس جدا می شوم.

چرا باید وضعیت پرسپولیس با وجود قهرمانی به لحاظ مالی تا این حد آشفته باشد تا بیرانوند با پیشنهاد چشمگیری از طرف استقلال روبرو شود؟

فکر می کنم ‌این کار غیرحرفه ای بوده و اینجوری هم نیست که بیرانوند به راحتی به آن تیم برود. چون یکسری قانونی هم وجود دارد. کاش می گذاشتند مدتی بگذرد و همه چی قانونی میشد بعد پیشنهاد می دادند ‌اما در این شرایط کار استقلالی ها غیر حرفه ای بود.

الان از نظر مالی تامین هستید؟  پیشمان نیستید که به بهمن نرفتید؟

از لحاظ مالی که تامین نیستم و هنوز مستاجرم اما خیلی موقع ها پشیمان هستم چون الان سراغی از پیشکسوتان نمی گیرند. باشگاه پرسپولیسی سراغی از ما نمی گیرد و احترامی به ما نمی گذارد اما باز هم از ته دلم خوشحالم ‌که نرفتم.

درآمدتان چطور است؟

درآمدی ندارم اگر تیمی باشد مربیگری می کنم . یا از طریق مدرسه فوتبال زندگی ام می چرخد‌.

اگر بخواهی به بیرانوند حرفی بزنید چه به او می گویید؟

اون این کار را نمی کند به او به ‌عنوان یک همشهری و یک پیشکسوت می گویم این اشتباه را نکن چون خیلی ها با رفتن به تیم ‌رقیب فوتبالشان تمام می شود و‌ دیگر آن آرامش لازم را در کشور خودش ندارد و همیشه باید درگیر حواشی باشد. این کار را نکند بهتر است!

یحیی هم از این وضعیت خیلی ناراحت است.

حق دارد. همه تمریناتشان را شروع کردند و به اردو رفتند اما پرسپولیس هنوز هیچ کاری نکرده. خارجی اگر گران است در ایران باید بهترینها را جذب کنند. اگر زودتر مشکلات را حل نکنند فکر نکنم یحیی هم ماندنی باشد.

منبع:https://www.etemadonline

  • منبع خبر : https://www.etemadonline