آیا مو و ناخن واقعاً پس از مرگ رشد می‌کنند؟
آیا مو و ناخن واقعاً پس از مرگ رشد می‌کنند؟

ضمیمه دانش امروز روزنامه اطلاعات نوشت: مو و ناخن واقعاً پس از مرگ رشد می‌کنند؟بله، ولی بسیار ناچیز و نه برای مدت طولانی. این تصور خوفناک که ناخن‌ها و موها پس از مرگ همچنان در بدن یک جنازه به رشد خود ادامه می‌دهند به طرز وهمناکی جذاب است، اما در واقعیت فقط یک اسطوره است. […]

- آیا مو و ناخن واقعاً پس از مرگ رشد می‌کنند؟

ضمیمه دانش امروز روزنامه اطلاعات نوشت: مو و ناخن واقعاً پس از مرگ رشد می‌کنند؟بله، ولی بسیار ناچیز و نه برای مدت طولانی. این تصور خوفناک که ناخن‌ها و موها پس از مرگ همچنان در بدن یک جنازه به رشد خود ادامه می‌دهند به طرز وهمناکی جذاب است، اما در واقعیت فقط یک اسطوره است.

شاید چنین به نظر برسد که موها و ناخن‌ها همچنان پس از خارج‌شدن جان از بدن رشد می‌کنند، اما علت این است که جسم با خشک‌شدن و بی‌آب‌شدن جمع و مچاله شده و پوست به عقب کشیده می‌شود.

در نتیجه، موها و ناخن‌ها بلندتر به نظر می‌رسند. پس این تصور که میان مردم رایج است صحت چندانی ندارد، زیرا مرگ یک فرایند آنی و لحظه‌ای نیست.

وقتی قلب یک انسان از تپیدن باز می‌ایستد، سلول‌های مغزی او به سرعت می‌میرند اما سلول‌هایی که اکسیژن کمتری مصرف می‌کنند می‌توانند اندکی بیشتر زنده بمانند. بر این اساس، موها و ناخن‌ها مدت بسیار کوتاهی پس از مرگ مغز ممکن است رشد کنند.

منبع: اطلاعات انلاین