بیمه حنجره طلایی‌های ایران چقدر آب می‌خورد؟
بیمه حنجره طلایی‌های ایران چقدر آب می‌خورد؟

ایسنا نوشت: چندی پیش در اخبار منتشر شد که یک شرکت بیمه حنجره مصطفی راغب (خواننده جوان پاپ) را بیمه کرده که البته این اقدام با پیشنهاد و پیگیری صندوق اعتباری هنر انجام گرفته است؛ بر اساس این خبر قرار است در صورت بیماری یا حادثه‌ای که منجر به آسیب‌دیدگی یا از دست دادن صدای راغب […]

- بیمه حنجره طلایی‌های ایران چقدر آب می‌خورد؟

ایسنا نوشت: چندی پیش در اخبار منتشر شد که یک شرکت بیمه حنجره مصطفی راغب (خواننده جوان پاپ) را بیمه کرده که البته این اقدام با پیشنهاد و پیگیری صندوق اعتباری هنر انجام گرفته است؛ بر اساس این خبر قرار است در صورت بیماری یا حادثه‌ای که منجر به آسیب‌دیدگی یا از دست دادن صدای راغب شود، ‌بیمه نسبت به جبران خسارت تا سقف ۱۵ میلیارد ریال اقدام کند.

این اتفاق، جدید نیست؛ چراکه چند سال پیش هم یک شرکت بیمه در اقدامی نمادین حنجره سالار عقیلی را بیمه کرد. عده‌ای اعتقاد داشتند در شرایطی که بسیاری از موزیسین‌ها و حتی خواننده‌ها بیمه درمانی ندارند، چنین حرکتی یک‌ نوع دهن‌کجی به جامعه موسیقی است. عده‌ای هم به اعطای این بیمه به سالار عقیلی نقد داشتند و تعدادی هم به بیانی طنزآمیز این بیمه را با بیمه یک خواننده مشهور خارجی قیاس کرده بودند. هرچند که خود سالار عقیلی درباره این امر گفته بود: «این بیمه مربوط به زمانی است که برای حنجره من مشکلی پیش بیاید و در آن صورت نتوانم فعالیت حرفه‌ای هنری‌ام را ادامه بدهم.»

بر اساس گفته‌های خود عقیلی در سال ۹۵، حنجره او در آن سال به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بیمه شده بود و در سال ۹۶ به یک میلیارد تومان می‌رسید. 

دومین خواننده‌ای که در ایران حنجره خود را بیمه‌ کرد، کسی نبود جز خواننده جوان پاپ یعنی حامد همایون! در سال ۱۳۹۶ یک شرکت بیمه ادعا کرد که بیمه‌نامه حنجره حامد همایون را به او اهدا کرده است. او که در آن زمان تنها یک سال بود به عرصه خوانندگی حرفه‌ای پا گذاشته بود، ترجیح داد با بیمه حنجره خود آینده خواندنش را تضمین کرده باشد!

 این اتفاق در غرب و حتی بالیوود امری رایج به شمار می‌رود و سلبریتی‌های مختلفی از خوانندگان گرفته تا ورزشکاران اعضای مختلف بدن خود را بیمه کرده‌اند. به هر حال بیمه اعضای بدن به صورت مجزا ممکن است غیرعادی به نظر برسد اما کاملا قانونی محسوب می‌شود و به طور پیوسته در حال افزایش است. اگر بخواهیم دقیق‌تر به این مسئله نگاه کنیم، بیمه اعضای بدن برای سلبریتی‌ها نوعی حاشیه‌سازی خبری است که موجب تبلیغات برای آنها و در نهایت پول‌سازی می‌شود. واقعیت این است که سلبریتی‌ها دست به هر کاری می‌زنند که در صدر اخبار باقی بمانند؛ چراکه این‌گونه می‌توانند شهرت خود را حفظ کنند و البته پول بیشتری به دست بیاورند.

بدیهی است که افراد مشهور و ورزشکاران درآمد زیادی دارند که می‌توانند از پس هزینه‌های این نوع بیمه بربیایند؛ البته که این نوع بیمه اغلب با در نظر گرفتن جنبه تبلیغاتی برای آن شخص انجام می‌شود. اغلب افراد مشهور یا ورزشکاران توسط شرکت‌های خاصی حمایت می‌شوند که برای یک بیمه‌نامه به این روش برای تبلیغ فرد و برند پرداخت می‌کنند.

منبع: اطلاعات انلاین