به گزارش زیرنویس از سمنان، آئین آزاد سازی ۷۶ نفر از زندانیان استان سمنان و رهایی از قصاص ۲ نفر با حضور رئیس سازمان زندان‌های کشور برگزار شد.  ️این افراد با استفاده از شرایط عفو و ارفاقات قانونی و با کسب رضایت شکات و با تلاش اعضای شورا‌های حل  اختلاف زندان و ستاد دیه استان […]

به گزارش زیرنویس از سمنان، آئین آزاد سازی ۷۶ نفر از زندانیان استان سمنان و رهایی از قصاص ۲ نفر با حضور رئیس سازمان زندان‌های کشور برگزار شد.

 ️این افراد با استفاده از شرایط عفو و ارفاقات قانونی و با کسب رضایت شکات و با تلاش اعضای شورا‌های حل  اختلاف زندان و ستاد دیه استان از مجازات قصاص و حبس رها شدند. 

غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان های کشور  در سفر به سمنان گفت: تلاش برای رفع مشکلات شغلی زندانیان و امرار معاش خانواده آنها یکی از راهکار های بازگشت زندانی به جامعه است. 

وی افزود: برخی زندانیان  به صورت «اشتغال نشسته» مشغول به کار هستند یعنی از حیث شرایط قانونی واجد شرایط اشتغال خارج از زندان و کار در محیط‌های کارگاهی نیستند، ولی با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده اشتغال در زندان‌ها مشغول به کار شده اند.

امید کهربایی مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان گفت: از ابتدای سال تا کنون با اعطای ارفاقات قانونی، عفو و گذشت شکات  بیش از ۴۰۰ نفر از زندانیان آزاد شده اند .

وی افزود: در ۹ ماهه نخست امسال  هم ۸۵ نفر از محکومین مشمول دریافت پابند الکترونیک شده اند.

در آئین آزاد سازی زندانیان مشمول عفو  دو زندانی از قصاص نجات یافتند و هفتاد و شش زندانی به کانون خانواده بازگشتند. 

حسن رستم زاده/سمنان

منبع خبر: رکنـا