به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری یونهاپ، هیات آمریکا در سازمان ملل در وین با صدور بیانیه‌ ای ادعا کرد: راه‌ اندازی یک نیروگاه هسته‌ ای جدید از سوی کره شمالی نگرانی‌ های جدی از جمله در حوزه ایمنی را ایجاد می‌ کند! در بیانیه صادره از سوی هیات آمریکا در سازمان ملل در […]

به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری یونهاپ، هیات آمریکا در سازمان ملل در وین با صدور بیانیه‌ ای ادعا کرد: راه‌ اندازی یک نیروگاه هسته‌ ای جدید از سوی کره شمالی نگرانی‌ های جدی از جمله در حوزه ایمنی را ایجاد می‌ کند!

در بیانیه صادره از سوی هیات آمریکا در سازمان ملل در وین بی‌اشاره به تنش آفرینی های مکرر واشنگن در شبه جزیره کره در این ارتباط ادعا شده است: برنامه های غیرقانونی موشک های هسته ای و بالستیک کره شمالی همچنان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

این هیات اضافه کرد که بدون نظارت و کمک آژانس بین المللی انرژی اتمی، «خطرات قابل توجهی متوجه کره شمالی، منطقه و صنعت هسته ای جهانی می شود».

این در حالیست که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌ لمللی انرژی اتمی پیشتر گفته بود که تخلیه آب گرم از راکتور آب سبک کره شمالی «نشان‌ دهنده بحرانی بودن راکتور است» و افزود: LWR مانند هر راکتور هسته‌ ای می‌ تواند در سوخت تابیده شده خود پلوتونیوم تولید کند که می‌ تواند در طول پردازش مجدد جدا شود. بنابراین این موضوع باعث نگرانی است.

این در حالیست که کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی پیشتر در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز موشک بالستیک قاره پیمای «هوآسونگ-۱۸»، گفته بود که این کشور آماده است تا با هر تصمیم «اشتباهی» که واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ بگیرد، مقابله کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از کیم جونگ اون نوشته بود: برای نیروهای(کشور) متخاصم که به‌رغم هشدارها و محکومیت‌های مداوم و جدی ما، همچنان در حال تشدید اقدامات نظامی تهاجمی مستمر خودشان هستند، بیانیه‌ای قدرتمند صادر کردیم. این رزمایش‌ها(پرتاب‌ها) به وضوح نشان داد در صورتی که واشنگتن تصمیم اشتباه علیه ما بگیرد، چه واکنش سریعی در انتظارش خواهد بود.

منبع: مـهر