رقابت قهرمانی در لیگ برتر داغ شده و آرسنال جایگاهش در صدر جدول را برای کریسمس حفظ کرده است. تا این زمان هر تیم حداقل ۱۷ بازی انجام داده و نصف فصل را طی کرده است. البته که صدرنشینی در ماه مِی اهمیت دارد اما پیشرو بودن در زمان جشن کریسمس اغلب نشانه خوبی است. […]

آرسنال.فوتبال - سرنوشت تیم‌هایی که در کریسمس صدرنشین لیگ برتر بوده‌اند چه شد؟/ این خبر برای آرسنالی‌ها خوش است

رقابت قهرمانی در لیگ برتر داغ شده و آرسنال جایگاهش در صدر جدول را برای کریسمس حفظ کرده است. تا این زمان هر تیم حداقل ۱۷ بازی انجام داده و نصف فصل را طی کرده است. البته که صدرنشینی در ماه مِی اهمیت دارد اما پیشرو بودن در زمان جشن کریسمس اغلب نشانه خوبی است.

در ۳۰ فصل لیگ برتر، تیم صدرنشین کریسمس ۱۶ بار قهرمان شده یعنی ۵۱.۶ درصد از مواقع تیم‌ها جایگاه خود را در سال جدید حفظ می‌کنند. هیچ تیمی در ۲۵ دسامبر بیشتر از منچستریونایتد صدرنشین نبوده و شیاطین سرخ ۷ بار در رتبه نخست حضور داشتند اما از سال ۲۰۱۳ تا کنون صدرنشین نشدند. در مجموع ۱۱ تیم در کریسمس اول شدند، از جمله چهار تیم که هرگز قهرمان لیگ نشده‌اند مانند نوریچ، لیدز، استون ویلا و نیوکاسل.

و تنها ویلا زمانی که در صدر کریسمس بود نتوانست فصل را در جمع چهار تیم برتر به پایان برساند و در فصل ۱۹۹۸-۱۹۹۹ ششم شد. بزرگترین برتری تاریخ در کریسمس را منچسترسیتی در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ رقم زد که با ۱۳ امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار گرفت. آنها در آن فصل با ۱۰۰ امتیاز قهرمان لیگ شدند. و بزرگترین امتیازی که به افتخار ختم نشد نیوکاسل در فصل ۱۹۹۵-۱۹۹۶ بود که در نهایت نتوانست به انتظار خود برای قهرمانی پایان دهد و توسط منچستریونایتد مغلوب شد.

آرسنال فصل گذشته با دو امتیاز در صدر جدول قرار داشت، اما در نهایت قهرمانی را به سیتی واگذار کرد. آنها امیدوارند که چنین اتفاقی در این دوره رخ ندهد و صدر را در انتهای فصل نیز در دستان خود داشته باشند. توپچی‌ها امسال تنها یک امتیاز بالاتر از لیورپول هستند. اما هواداران آرسنال ممکن است چندان خوشحال نباشند که تیم خود را در رتبه اول ببینند زیرا تاریخ نشان می‌دهد که در واقع صدرنشینی در کریسمس برای تیم شمال لندنی بدشانسی می‌آورد. تمام پنج بار آخری که آنها در روز ۲۵ دسامبر اول بودند قهرمان لیگ نشدند.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی