خرید و فروش میلیونی کد دعوت بلو اسکای ؛رقیب توییتر در ایران!
خرید و فروش میلیونی کد دعوت بلو اسکای ؛رقیب توییتر در ایران!

به دنبال اعمال محدودیت های جدید در توییتر از سوی ایلان ماسک، مالک جدید این شبکه اجتماعی و تصمیم کاربران برای مهاجرت به اپلیکیشن بلو اسکای که مشابه توییتر است، حالا کد دعوت این شبکه اجتماعی جدید به قیمت های میلیونی در سایت‌ های آگهی آنلاین ایرانی همچون دیوار خرید‌ و فروش می‌ شود.

ماجرای آگهی های فروش کد دعوت بلو اسکای در ایران

 

چند ساعت پس از اینکه ایلان ماسک از اعمال محدودیت هایی جدید برای کاربران این شبکه اجتماعی خبر داد، موجی از مهاجرت به اپلیکیشن رقیب آن یعنی بلو اسکای شکل گرفت. این شبکه اجتماعی به تازگی توسط هم‌مؤسس و مدیرعامل سابق توییتر، جک دورسی راه اندازی شده است.

به‌گفته ایلان ماسک از این به بعد کاربران توییتر در طول هر روز تنها قادر به خواندن ۶۰۰ توییت خواهند بود و نمایش بیش از این مقدار برای کاربرانی امکان‌پذیر است که با پرداخت هزینه، اکانت خود را به توییتر بلو ارتقا بدهند. مالک ثروتمند توییتر پیش از این نیز تصمیماتی مشابه گرفته بود. به‌عنوان مثال واگذاری تیک آبی توییتر که کاربر مالک آن را از بقیه متمایز می‌کند قبلا مستلزم پرداخت هزینه شده بود. این تصمیم اعتراض کاربران ایرانی شبکه اجتماعی توییتر را در برداشت و شکل‌گیری موج مهاجرت از توییتر و عضویت در بلو اسکای را شاهد بودیم.

به گزارشزیرنویس، ساخت حساب کاربری در بلو اسکای فعلا بدون داشتن دعوتنامه امکان‌پذیر نیست، ولی ظرف چند ساعت بازار جدیدی در ایران به اسم خرید و فروش کد دعوت بلو اسکای شکل گرفت که در آن قیمت‌های عجیب و غریب از ۱۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۱۱۱ تومان اعلام می‌شد. اگر جک دورسی بو ببرد در ایران کسانی آن را می‌فروشند و برای خودشان درآمدزایی می‌کنند قطعا شاخ درمی‌آورد.

بلو اسکای چیست

آگهی فروش کد دعوت بلو اسکای توسط کاربرانی منتشر می‌شود که پیش از این موفق به تکمیل عضویت در بلو اسکای شده‌اند. حالا با شرایط جدید آن‌ها پیش خودشان فکر می‌کنند آنقدر مشتری دست به‌نقد پای معامله ریخته که می‌توانند کد دعوت بلو اسکای با قیمت یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۱۱۱ تومان بفروشند. یکی‌شان بدون تعارف نوشته: «قیمت مقطوع است و حاضر نیست تخفیف بدهد.»

کد دعوت بلو اسکای در خود توییتر هم داغ است؛ کابران عصبانی از تصمیم ایلان ماسک و شیوه درآمدزایی جدید توییتر کد دعوت بلو اسکای را دست به‌دست می‌چرخانند. بعضی‌هایشان هم باب شوخی را باز کرده‌اند و مثلا می‌گویند کد دعوت را رایگان، ولی فقط به دست کاربران خوش‌سیما می‌رسانند. موج شگفت‌انگیز بعدی کاربران جدیدی هستند که با اسم و عکس دخترانه از همین دیروز عضو توییتر شده‌اند و صادقانه نوشته‌اند: «فقط اومدم توییتر بزنم کد بلو اسکای بگیرم.»

موج اخیر مهاجرت به بلو اسکای ظاهرا تنها مختص کاربران ایرانی نیست، چون حتی با داشتن کد دعوت بلو اسکای هم مراحل ثبت‌نام در این شبکه اجتماعی معمولا به پایان نمی‌رسد و پس از نمایش خطا به کاربران اطلاع داده می‌شود که سرورها فعلا مشغول هستند. پس کد دعوت بلو اسکای یک میلیونی یا ۱۵۰ هزار تومانی ممکن است نهایتا شما را به مقصودتان نرساند!

بلو اسکای چیست؟

بلو اسکای چیست

سال گذشته ایلان ماسک با یک معامله ۴۴ میلیارد دلاری مالک توییتر شد اما همزمان با نهایی شدن این معامله، جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر از راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی جدید به نام بلو اسکای (Bluesky به معنای “آسمان آبی”) خبر داد.

بلو اسکای شبکه اجتماعی جدید جک دورسی است که از آبان‌ ماه سال گذشته نام‌نویسی از علاقه‌مندان برای تست نسخه بتا را آغاز کرد و حالا اپلیکیشن آن بر روی پلی استور و گوگل پلی برای کاربران iOS و اندروید در دسترس قرار دارد. هر چند فقط کاربرانی که دعوت‌نامه داشته باشند، می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند؛ اما برخی احتمال می‌دهند که بلو اسکای یک رقیب جدی برای توییتر خواهد بود.

بلو اسکای چه ویژگی هایی دارد؟

بلو اسکای چیست

این پلتفرم درحال‌حاضر بسیار ساده به‌نظر می‌رسد و از نظر امکانات و ویژگی‌ها شباهت‌های زیادی به توییتر دارد.

کاربران در بلو اسکای می‌توانند برای خود یک نام کاربری و یک نام نمایشی انتخاب کنند. سپس می‌توانند پست‌های خود را با حداکثر ۲۵۶ نویسه که می‌تواند شامل تصاویر هم باشد، به اشتراک بگذارند. در این برنامه می‌توانید به‌دنبال کاربران دیگر بگردید و ببینید که آن‌ها در صفحه خود چه مطالبی را به اشتراک گذاشته‌اند. به علاوه می توانید محتوای منتشر شده از سوی دیگر کاربران را به اشتراک بگذارید و نظر خود را درباره این محتواها بنویسید.

اپلیکیشن این برنامه هنوز در حال توسعه است. این شبکه اجتماعی هنوز در حال آزمون و خطا و فراهم کردن ظرفیت مناسب شبکه برای کاربران جدید است. به همین خاطر هر کاربر تنها چند دعوتنامه دارد که می‌تواند برای دوستانش ارسال کند. در حال حاضر البته بلو اسکای محدودیت‌هایی هم دارد. برخی قابلیت‌های ساده مثل پیام شخصی دایرکت و اشتراک گذاری ویدئو  هنوز در بلو اسکای اضافه نشده است.

بلو اسکای چیست

از طرفی دیگر به‌خاطر کاربران محدود، احتمالاً نمی‌توانید بسیاری از افراد مورد نظرتان را درون آن پیدا کنید و بنابراین هنوز نمی‌توان به خاطر آن قید توئیتر را به طور کامل زد. بسیاری از کاربران روز به روز توئیتر را برای چک کردن اخبار جدید چک می‌کنند و نمی‌توانند به راحتی از آن دل بکنند. همه کسانی که شما حالا در توئیتر آن‌ها را فالو می‌‌کنید در بلو اسکای فعال نیستند و به همین دلیل نمی‌توان همین حالا توئیتر را به طور کامل رها کرد.

توسعه دهندگان بلو اسکای قصد دارند در بلندمدت امکانی را فراهم کنند که پست‌های بلو اسکای در دیگر شبکه‌های اجتماعی و پست‌های شبکه اجتماعی دیگر در بلو اسکای قابل انتشار باشد. چرا که اغلب شبکه‌های اجتماعی محتوای مخصوص خود را دارند؛ یعنی یک توییت در توییتر قابل رویت است و یک عکس اینستاگرام در این شبکه نمایش داده می‌شود، خصوصیتی که باعث می‌شود یک پست در یک شبکه اجتماعی به آسانی در یک شبکه اجتماعی دیگر قابل انتشار نباشد.

بلو اسکای اما قرار نیست این گونه باشد. ماه گذشته یکی از کاربران بلو اسکای نوشت که ایده نام‌گذاری این شبکه اجتماعی از تمایل جک دورسی به آزاد کردن پرنده توییتر و رهاسازی آن در «آسمان آبی» بازمی‌گردد. جک دورسی به این پست واکنش نشان داد و آن را تأیید کرد.

چگونه می‌ توان به بلو اسکای پیوست؟

همانطور که گفته شد پیوستن به این شبکه اجتماعی تنها از طریق کد دعوت‌هایی که کاربران بلو اسکای در اختیار دارند ممکن است. کاربران این شبکه اجتماعی عموماً هر دو هفته یک بار کد دعوت دریافت می‌کنند و می‌توانند آن را در اختیار دیگران قرار دهند تا به بلو اسکای بپیوندند.

بلو اسکای برای گوشی‌ های اندرویدی و آیفون را می‌توانید از لینک‌ های زیر دریافت کنید. فقط حواستان باشد همان‌طور که گفتیم استفاده از بلو اسکای بدون دعوتنامه هنوز ممکن نیست.

منبع:روزیاتو