به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا صلواتی عصر دوشنبه در جلسه بررسی طرح ملی قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان که در محل کارگاه این پروژه برگزار شد گفت: پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد که با راه اندازی این پروژه مسیر تهران- اصفهان در مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه طی خواهد شد. […]

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا صلواتی عصر دوشنبه در جلسه بررسی طرح ملی قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان که در محل کارگاه این پروژه برگزار شد گفت: پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد که با راه اندازی این پروژه مسیر تهران- اصفهان در مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه طی خواهد شد.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه طول پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان ۴۱۰ کیلومتر است افزود: این پروژه می‌تواند سالانه ۱۶ میلیون نفر را جابجا کند.

وی عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه ۳۶ میلیارد یوآن اعتبار نیاز است.

صلواتی بیان کرد: کاهش زمان سفر و کاهش ترافیک و سوانح بین شهری، افزایش ظرفیت و گسترش شبکه ریلی در جابجایی مسافر و کاهش مصرف سوخت از جمله اهداف و مزایای راه آهن سریع السیر تهران – قم- اصفهان است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته افزود: رفع ۲۵۴ مورد از مجموع ۳۱۲ معارض تاسیساتی در محدوده قم اصفهان، رفع معارض ملکی در ۸۵ درصد از مسیر قم اصفهان، تکمیل ۱۴۰ کیلومتر از زیرسازی مسیر قم اصفهان به طول ۲۴۵ کیلومتر و آماده سازی برای روسازی در بخش اعظم ۱۰۰ کیلومتر باقیمانده، تکمیل تونل کیلومتر ۲۹ به طول ۲۵۰ متر و شروع عملیات اجرایی ایستگاه‌های فنی و تعمیراتی مورچه خورت میمه و نطنز از جمله اقدامات بوده اجرا شده در این پروژه است.

مدیر طرح‌های زیربنایی استان اصفهان افزود: راه اندازی ۶ کارگاه در طول محور به استعداد ۱۷۰۰ نیروی انسانی و ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات و تکمیل پل رودخانه‌ای ۷ دهانه ۵ متری در کیلومتر ۲۱۶ بخش قم اصفهان از دیگر اقدامات اجرا شده بوده است.

منبع: مـهر